نسخه چاپی

ركوردی كه ایران در برزیل به جای گذاشت

تیم‌های ملی فوتبال ایران و نیجریه امیدوارند بتوانند صعود خود به مرحله بعد را در زمین فوتبال جشن بگیرند و سرنوشت آنها را قرعه مشخص نكند.

تیم ملی فوتبال ایران در سومین دیدار گروهی خود در جام جهانی برزیل امروز و از ساعت 20 و 30 دقیقه به مصاف بوسنی و هرزگوین می‌رود.

کارلوس کی‌روش، سرمربی ایران این دیدار را فینال این تیم در جام جهانی توصیف کرده است. پیروزی ایران و شکست نیجریه مقابل آرژانتین باز هم نمی‌تواند صعود آنها را به مرحله بعد قطعی کند.

ایران در گروه F تنها یک امتیاز کسب کرده است که آن هم در دیدار نخست خود مقابل نیجریه به دست آمد. ایرانی‌ها در دیدار دوم یک بر صفر به آرژانتین باختند تا یک امتیازی بمانند. نیجریه هم در حال حاضر چهار امتیاز دارد که سه امتیاز آن مربوط به دیدار جنجالی‌شان مقابل بوسنی است. اگر ایران در دیدار پایانی یک بر صفر مقابل بوسنی به پیروزی برسد و نیجریه هم با همین نتیجه به آرژانتین ببازد، شرایط دو تیم کاملا مساوی می‌شود. هر دو تیم چهار امتیازی می‌شوند، تفاضل گل‌شان صفر می‌شود و تنها یک گل زده در کارنامه‌شان ثبت می‌شود. این موضوع کمیته برنامه‌ریزی فیفا را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند که رای به صعود کدام تیم بدهد.

هیچ تیمی تاکنون در تاریخ جام جهانی اینچنین از تورنمنت حذف نشده است. در جام جهانی 90 ایتالیا، چهار تیمی که رتبه‌های سوم در گروه‌هایشان را کسب کرده بودند نیز می‌توانستند راهی مرحله بعد شوند اما امروزه و با توجه به قوانین جدید فیفا، هر تیمی که در رده سوم قرار بگیرد از مسابقه‌ها کنار می‌رود.

ایران و نیجریه پیش از آغاز دیدارهایشان در جام جهانی به این امید دارند که سرنوشت‌شان در دیدارهایی که انجام می‌دهند رقم بخورد. کی‌روش هم می‌داند که تیمش کار بسیار سختی مقابل بوسنی دارد و پیکار با این تیم را فینال جام جهانی برای خودشان خوانده است.

منبع: فارس

۱۳۹۳/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...