نسخه چاپی

داعش به‌دنبال تاسیس پایگاه نظامی در تركیه

یك منبع ترك فاش كرد كه گروه دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) در صدد است به زودی یك پایگاه نظامی در تركیه تاسیس كند.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه وطن ترکیه، تروریست­‌های دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) در صدد است به زودی یک پایگاه نظامی در آناتولی تاسیس کنند.
به نوشته این روزنامه، اطلاعات موجود در این خصوص حاکی از این است که حدود پنج هزار تروریست در ترکیه حضور داشته و تلاش دارند در آینده دولتی موسوم به دولت شرعی را تاسیس کنند که قبرس را نیز در برمی‌­گیرد.
بر اساس گزارش­‌های نهادهای اطلاعاتی غربی، شمار تروریست­‌های اروپایی الاصل به پنج هزار نفر می­رسد و عده ای از آنان از خاک ترکیه به سوریه و عراق رفته‌­اند.
در همین ارتباط، برخی منابع از رواج تبلیغات و شعار داعشی‌­ها در استانبول خبر داده و اعلام کردند که اخیرا در یک فروشگاه در این شهر دو پیراهن به فروش گذاشته شده بود که روی آن شعار و تبیلغات داعشی­‌ها نوشته شده بود.
این فروشگاه به تازگی در محله باغ چلر در مرکز استانبول افتتاح شده است و در محله‌های مختلف استانبول از جمله اسنلر، اسن یورت، بهشلی اولر، کاینارجا، عمرانیهو بندیک نیز شعبه دارد.
از سوی دیگر، دولت بهتشلی رهبر یک حزب مخالف ترک اعلام کرد که رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه، شایستگی ریاست جمهوری را ندارد زیرا وی شخصی سرکش است که با سازمان­‌های تروریستی تعامل دارد و می­‌کوشد کشور را به سمت باتلاق خاورمیانه سوق دهد، به اضافه اینکه دارائی‌­های دولت را اختلاس کرده است.
این در حالی است که نامزدی اکمل الدین اوغلو دبیر کل سابق سازمان همکاری اسلامی برای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه با مخالفت تعداد زیادی از اعضای حزب جمهوری خلق روبه رو شده است، تا جایی که تعدادی از روزنامه نگاران چپگرای لائیک از کمال کیلتش رهبر این حزب خواسته‌­اند نام احسان اوغلو را حذف کرده و شخص دیگری را جایگزین او کند زیرا نامزدی وی پیروزی اردوغان به عنوان نامزد قدرتمند حزب حاکم عدالت و توسعه را تسهیل خواهد کرد.
انتخابات ریاست جمهوری ترکیه قرار است در ماه اوت آینده برگزار شود.

۱۳۹۳/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...