نسخه چاپی

پیروزی با دامن كوتاه

عکس خبري -پيروزي با دامن کوتاه

یك فرد بی حجاب حتما یك فرد بی دین نیست اما وقتی فردی یكی از اساسی ترین اصول اسلامی و بارزترین آنها را رعایت نمی كند یعنی خود را بالاتر از خدا می داند.

اختصاصی/به گزارش نما ،می گفت میشل هویلیک فرانسوی گفته جنگ بر ضد اسلام با کشتن مسلمان ها فایده ای ندارد؛ فقط با فاسد کردن آنها می توان به پیروزی دست یافت؛ پس باید به جای بمب بر سر مسلمانان، دامن کوتاه بریزیم .
این جمله را وقتی در کنار جملاتی از قبیل "دلت باید پاک باشد یا من نماز می خوانم و روزه می گیرم اما حجاب را قبول ندارم" می گذارم یاد این آیه از قرآن می افتم: " نؤمن ببعض و نکفر ببعض."

آیه ای که حقیقت "من بالاتر از خدا هستم" را برایم آشکار می کند؛ یک فرد بی حجاب حتما یک فرد بی دین نیست اما وقتی فردی یکی از اساسی ترین اصول اسلامی و بارزترین آنها را رعایت نمی کند یعنی خود را بالاتر از خدا می داند.
کسی که احکام و دستورات خدا را بنا به سلیقه خودش انتخاب و به هرکدام که خوشش می آید عمل می کند؛ دوست دارد نماز بخواند پس می خواند، دوست دارد روزه بگیرد پس می گیرد، اما دوست ندارد حجاب را رعایت کند پس حاضر است از هر جایی، هر دلیلی هرچند غیر منطقی را پیدا کند که حجابش را رعایت نکند.
حجابی که به بیان برخی، حتی شاید ابعاد اجتماعی گسترده تر و عمیق تری نسبت به نماز و روزه و عبادات فردی داشته باشد، حجابی که عدم رعایت آن می تواند پایه های اعتقادی مسلمانان را سست کند.
مساله اصلی در مساله عفاف و حجاب، ابتدا حفظ عفت است، چراکه نگهداشت عفت، قطعا به حفظ حجاب هم منجر خواهد شد.
درست است که این سال ها یعنی شاید دقیقا از سال 84 که قانون گسترش فرهنگ عفاف و حجاب مصوب شد هر از گاهی و هر بار به بهانه ای از این قانون یادی شده و تبصره و ماده ای به آن افزوده و یا حذف شده، اما شاید تنها مساله مغفول مانده همان واژه کلیدی گسترش فرهنگ باشد.
فرهنگی که مسئولان نتوانستند میان مردم نهادینه اش کنند؛ اگر هر کسی معنای آیه " نؤمن ببعض و نکفر ببعض" را درک و به درستی دریابد قطعا شاهد این وضع نابهنجار و دور از اصول اسلامی نبودیم.
نویسنده:سمیه عظیمی

۱۳۹۳/۴/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...