نسخه چاپی

بررسی شگردهای بازگشت به سیاست

خاتمی در جلسه تعدادی از اصلاح‌طلبان خواستار مصادره شهید مطهری شد.

به گزارش نما به نقل از جهان، وی در جلسه‌ای که با حضور تعدادی از روحانیون اصلاح‌طلب تشکیل شده، گفته است: بخش روحانیت در جبهه اصلاح‌طلبی ضعیف است. طرف مقابل خیلی چیزها را دارد به نفع خود مصادره می‌کند؛ مثلاً شهید مطهری کاملاً به نفع آن‌ها مصادره شده است، در حالی که ما باید همین کاری که علی مطهری می‌کند و هر از گاهی نقل قول‌هایی از شهید مطهری به نفع جریان ما منتشر می‌کند، ما هم باید مطالب مشابه را استخراج کنیم و این انحصار را از دست آن‌ها خارج کنیم.
پیش از این شبکه دولتی انگلیس از علی مطهری به عنوان اصلاح‌طلب جدید یاد کرده بود.یادآور می‌شود اندیشه‌های شهید مطهری منطبق با مبانی اسلام و انقلاب اسلامی است و آن شهید والامقام جان خود را بر سر دفاع از حریم اسلام و انقلاب در برابر جریان‌های نفاق و التقاطی قرار داد. جریان‌های التقاطی بعدها با نفوذ در میان مدعیان اصلاح‌طلبی، به باز تولید نفاق در قواره‌های جدید پرداختند و به معارضه با انقلاب اسلامی از این طریق پرداختند.

به گزارش جهان نیوز همچنین عبدالله نوری در جلسه‌ای گفته است: ما اشتباهات گذشته را نباید تکرار کنیم، تقابل نظام و رهبری از اشتباهات ما بود، مدیریت موضوعات در انتخابات آینده مهم است، اصلی‌ترین کار ما سر و صدا نکردن است.در این جلسه خاتمی ضمن تأیید اظهارات عبدالله نوری می‌گوید: حتی ما نباید تقابل با شورای نگهبان داشته باشیم و باید بدون تقابل کارمان را پیش ببریم. هر کاری با شورا داریم باید از طریق دولت و وزارت کشور کار را پیش ببریم و فعلاً هم در مقابل دولت ضمن همراهی باید در مقابل اختلافات سکوت کنیم.این گزارش همچنین حاکی است اعضای حزب منحله مشارکت در چندین جلسه، موضوع چگونگی ادامه فعالیت سیاسی و حزبی خود را مورد بررسی قرار داده‌اند. دو دیدگاه متفاوت مطرح شده است یکی اینکه با پا فشاری بر مواضع و نام حزب مشارکت، برای احیای حزب منحل شده تلاش شود. نظر دوم این بوده است که با تغییراتی در کادر رهبری و شورای مرکزی و تغییر نام، با مجوز یک تشکل سیاسی جدید که ایجاد حساسیت کمتری بکند، فعالیت خود را سامان دهند. ظاهراً دیدگاه دوم تصویب شده است.

۱۳۹۳/۴/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...