نسخه چاپی

طرح مقتدا صدر برای حل بحران عراق

رئیس جریان صدر عراق طرحی هشت ماده‌ای برای حل بحران امنیتی عراق ارائه كرد كه توقف درگیری و حمایت از ارتش عراق از جمله بندهای آن است.

به گزارش نما، پایگاه اطلاع‌رسانی جریان صدر عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مقتدا صدر رهبر این جریان طرحی هشت‌ ماده‌ای برای حل بحران امنیتی در عراق ارائه کرده است.

در این بیانیه با بیان اینکه برخی ممکن است این طرح را دیرهنگام بدانند، یا برخی آن را تلاش مذبوحانه، تاکید شده است که در آستانه ماه مبارک رمضان این طرح به امید پایان دادن به بحران در عراق ارائه شده است.

در این بیانیه که توقف خشونت، تعهد دولت به تامین خواسته‌های مشروع اهل سنت میانه‌رو، تسریع در تشکیل دولت جدید، ابراز انزجار مشترک شیعه و سنی از گروهک‌های تروریستی، عدم سهیم کردن گروهکهای بعثی و تروریست در گفت‌وگوها، توقف دخالت نیروهای اشغالگر و دولت‌های منطقه در امور عراق، فراهم کردن حمایت از کشورهای غیر اشغالگر برای ارتش عراق و عدم سهیم کردن شبه‌نظامیان در جنگ [جاری عراق]، بندهای هشتگانه آن است، تاکید شده است که چند بار از طرف جریان صدر تلاش شده است با اهل سنت گفت‌وگوهایی انجام شود که هر بار به دلیل عدم فعال بودن طرف مقابل، بی‌نتیجه مانده است.

عراق از 20 خرداد شاهد تشدید فعالیت‌های مسلحانه و ناامنی بخصوص در شهرهای شمالی خود است.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۴/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...