نسخه چاپی

استمداد وزیر نیرو از مردم

وزیر نیرو با اشاره به اینكه در نیمی از دشت‌های كشور شرایط بحرانی داریم گفت: یكی از راهكارها این است كه از كشورهای همسایه آب آورده و آب دریاها را شیرین كنیم و تاثیر این شیوه نیز بسیار محدود است و نمی‌تواند پاسخگو باشد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس از قم، حمید چیت‌چیان صبح امروز در دیدار آیت‌الله صافی گلپایگانی در سخنانی اظهار کرد: مسئولیت در وزارت نیرو حقیقتا خطیر است و به صورت شبانه‌روزی تمام شهرها و روستاها را زیرپوشش خود دارد.

وی گفت: در سال‌های اخیر شرایط اقلیمی کشور تغییر کرده و این مسئله موجب شده که نزولات آسمانی کاهش پیدا کند، ما دچار کمبود آب هستیم در حالی که مصرف رو به ‌افزایش است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: جریان آب در رودخانه‌ها نصف شده و منابع آب زیرزمینی به دلیل حفر چاه‌ها و افزایش برداشت افت کرده است.

وی با اشاره به اینکه در نیمی از دشت‌های کشور شرایط بحرانی داریم ادامه داد: یکی از راهکارها این است که از کشورهای همسایه آب آورده و آب دریاها را شیرین کنیم و تاثیر این شیوه نیز بسیار محدود است و نمی‌تواند پاسخگو باشد.

چیت چیان خاطرنشان کرد: تنها راه برای مقابله با شرایط موجود صرفه‌جویی در مصرف آب است و راه حل کشور و راه نجات ما از مشکلات صرفه‌جویی است.

وی با اشاره به اینکه راهنمایی علما در این بخش اثرگذاری بسیاری خواهد داشت گفت: ما از طریق قانونی‌ می‌توانیم اقداماتی انجام دهیم ولی اثرات آن محدود است ولی مردم به مسائل اعتقادی بیشتر توجه می‌کنند.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در بخش برق تلاش‌های خوبی انجام شده است ادامه داد: چشم ما به همکاری مردم است و با صرفه جویی مردم می‌توانیم تابستان را بدون مشکل عبور کنیم.

وی در خصوص وضعیت آب قم گفت: همکاران ما در بخش آب قم زحمات زیادی کشیده‌اند، سد کوچری مشغول آبگیری است وضعیت آب قم تغییر خواهد کرد و اکنون نیز وضعیت نسبت به گذشته تغییر چشمگیری یافته است.

۱۳۹۳/۴/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...