نسخه چاپی

افشاگری گلوبال‌ریسرچ درباره طرح آمریكا برای تجزیه عراق

یك پایگاه خبری تحلیلی در تحلیلی از اوضاع جاری در عراق و بحران «داعش» در این كشور، آن را بر خلاف تبلیغات رسانه‌ای كه آن را جنگ داخی معرفی می‌كند، طرح محرمانه آمریكا برای تجزیه عراق دانست.

پایگاه خبری تحلیلی گلوبال ریسرچ به قلم کارشناس و تحلیلگر خود مایکل چاسودوفسکی نوشت که اتفاقاتی که در عراق جریان دارد جنگ داخلی نیست.

این پایگاه تحلیلی افزود: اتفاقات عراق آنطور که دولت آمریکا ترویج می‌کند، جنگ شیعه و سنی هم نیست. دولت آمریکا یکی از عوامل اصلی پشت پرده این بحران است.

به نوشته گلوبال ریسرچ موضع آمریکا در حمایت از گروهک «داعش» در عراق برآمده از اهداف بلندمدتی است که مهم‌ترین آن، کنار زدن دولت نوری المالکی نخست وزیر عراق و تقسیم عراق به سه کشور کوچکتر است.

این پایگاه تحلیلی به نتیجه عملکرد تروریست‌ها در عراق اشاره کرد که در جهت منافع آمریکا قرار دارد و نوشت: گروهک القاعده و گروه‌های تروریستی دیگر که از القاعده منشعب شده، به واشنگتن خدمات راهبردی زیادی در خاورمیانه اراده کرده‌اند؛ از افغانستان گرفته تا عراق که در این میان زیرساخت‌های سوریه را نیز ویران کرد.

عراق از 20 خرداد ماه (10 ژوئن) شاهد هجوم هزاران فرد مسلح تحت گروه‌های مختلفی از جمله گروهک «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) به شهرهاش شمالی خود است اما رسانه‌های معاند و مغرض وابسته به مخالفان عراق از جمله عربستان، قطر، امارات، آمریکا و دیگر قدرت‌های غربی آن را درگیری داخلی شیعه و سنی تبلیغ می‌کنند.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۴/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...