نسخه چاپی

هشدار آیت‌الله جوادی‌ درباره خطر داعش

یكی از مراجع تقلید قم با اشاره به اینكه گروه تكفیری داعش یك خطر سنگین برای تمام كشورهای اسلامی است گفت: امیدواریم با عنایت ذات اقدس الهی خطر تكفیری‌ها، خطر سلفی‌ها و این خونریزی‌های بی‌جا تطهیر بشود و رخت بربندد.

به گزارش نما، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و هیئت همراه به خطر داعش و گروه‌های تکفیری برای عراق و منطقه اشاره کرد و نسبت به سوء استفاده استکبار و غرب از جهل این گروه‌ها هشدار داد.

وی با بیان اینکه نبود علم است که موجب به وجود آمدن گروه‌هایی مانند داعش می‌شود اظهار داشت: این تکفیری‌ها، این داعشی‌ها که برای رسیدن به بهشت این‌طور سفاکانه مردم را می‌کُشند در حالی که خودشان را مجاهد هم می‌نامند به خاطر جهل آنهاست، لذا معلوم می‌کند که اگر علم نباشد و فقط غریزه و جهل و عاطفه باشد گروه‌هایی چون داعشی‌ها در منطقه پیدا می‌شوند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دین اسلام بر دانش افروزی و علم آموزی تاکید فراوان دارد، بیان کرد: مرحوم ابن‌بابویه قمی در کتاب امالی حدیث معروفی را نقل کردند که پیغمبر(ص) فرمود در روز قیامت که مرکّب علما را با خون شهدا می‌سنجند، معلوم می‌شود مرکّب علما سنگین‌تر از خون شهداست. چرا که آن مرکّب و آن قلم و آن اعلامیه‌هاست که جوان‌ها را هدایت می‌کند. همانطور که اعلامیه‌های امام راحل بود که جامعه را به طرف شهادت کشاند و این کشور را حفظ کرد و الآن هم فتوای مرجعیت عراق است که جوان‌ها را هدایت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه تنها مرجعی که می‌تواند راه را نشان بدهد مرجع علمی است، اظهار کرد: منشأ کارهای این گروه تکفیری داعش که این‌طور در عراق، به جز مردم بیگناه اعتاب مقدسه را نیز تهدید کردند و اگر از دستشان بر بیاید حرم مطهر سیّدالشهداء(ع) و حرم مطهر امیرالمؤمنین(ع) را هم ویران می‌کنند، نبود علم است، وقتی علم نباشد، معرفت نباشد، تشخیص صحیح نباشد بیگانه از این افراد جاهل سوء استفاده می‌کند، اینها را به بهانه شیعه و سنی، به جان یکدیگر انداخته و خونریزی راه‌ می‌اندازد و این در حالی است که شیعه و سنی سالیان متمادی در ایران و عراق با هم زندگی می‌کردند بدون اینکه روی یکدیگر شمشیر و اسلحه بکشند.

استاد حوزه علمیه قم با تشبیه گروه داعش به دشمنان سید‌الشهداء در روز عاشورا که بدون هیچ بهانه‌ای دست به کشتار و خونریزی زدند، یادآور شد: در روز عاشورا وجود مبارک سیّدالشهداء(ع) به مردمی که برای کشتن او صف کشیده بودند فرمود برای چه چیزی جمع شدید تا مرا بکشید؟ مشکل سیاسی با من دارید؟ مشکل امنیتی دارید؟ مشکل شرعی و دینی دارید؟ ما بدعتی گذاشتیم؟ خونریزی کردیم؟ کسی را ترور کردیم؟ هیچ کدام از این موارد نیست، پس شما خونی از ما طلب ندارید، مثل یک مُشت ملخ این‌جا جمع شدید برای اینکه مرا بکُشید برای چیست؟ الآن این داعشی‌ها واقعاً همینطور هستند، هیچ بهانه‌ای برای خونریزی سفّاکانه ندارند؛ حالا معلوم می‌شود که چرا مرکّب عالِم بهتر از خون شهید است، چرا که با علم و معرفت است که انسان می‌تواند قضایا را تحلیل کرده و آنها را در اختیار جامعه قرار ‌دهد، از این‌جا روشن می‌شود که در درجه اول انسان باید عالِم بشود بعد مسیر دین را طی کند.

آیت الله جوادی آملی در پایان با اظهار امیدواری به تطهیر جامعه اسلامی از خطر تکفیری‌ها و سلفی‌ها گفت: این گروه تکفیری داعش یک خطر سنگین برای تمام کشورهای اسلامی است، امیدواریم ذات اقدس الهی آن عقل و درایت را به جامعه اسلامی عطا کند که این خطر تکفیری‌ها، خطر سلفی‌ها و این خونریزی‌های بی‌جا که در اثر جهالت اینها از یک سو و سوء استفاده از جهل اینها به وسیله استکبار و صهیونیسم از سوی دیگر دارد، به وجود آمده و این‌طور فاجعه به بار می‌آورد، کلاً تطهیر بشود و رخت بربندد.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۴/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...