نسخه چاپی

اشرف غنی اتهام تقلب انتخاباتی را رد كرد

نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با دفاع از خود در مقابل اتهامات تقلب از رقیب خود خواست به قانون احترام بگذارد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، اشرف غنی، کاندیدای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که با عبدالله عبدالله رقابت می‌کند گفته است که نتایج آرای شمارش شده تاکنون صحیح می‌باشد.

این در حالی است که عبدالله مدعی تقلب آشکار توسط غنی، نهادهای انتخاباتی و حامد کرزای، رئیس جمهور افغانستان شده است.

غنی در اولین سخنرانی خود پس از اعلام مناقشات بر سر تقلب گفت: من از دکتر عبدالله به عنوان یک شخصیت ملی می‌خواهم به حکومت قانون احترام بگذارد، همه ما از زبان تهدید و بی‌قانونی خسته‌ایم، رای‌گیری ما پاک و آشکار بود و ما از هر رای خود دفاع می‌کنیم.

وی افزود: حق مردم است که رهبر خود را از طریق انتخابات برگزینند، برخی از مردم شرایطی را ایجاد می‌کنند که حق دیگران به خطر می‌افتد. هیچکس نمی‌تواند روند انتخابات را به چالش بکشاند. من از دکتر عبدالله می‌خواهم به روند انتخابات بازگردد.

سازمان ملل نیز از دکتر عبدالله خواسته است به روند شمارش آرا بازگردد.

در حال حاضر سازمان ملل میزبان مذاکره میان عبدالله و کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌باشد.

عبدالله می‌گوید صندوق‌های آرا به خصوص در مناطق تحت سلطه اشرف غنی پر شده و در بعضی مناطق حتی تعداد آرا از تعداد واجدان شرایط بیشتر است.

این مناقشه با استعفای "امر خلیل" از مقام‌های کمیسیون انتخابات افغانستان که عبدالله وی را به تقلب متهم کرده بود، شکل جدی‌تری گرفت.

۱۳۹۳/۴/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...