نسخه چاپی

نباید دانشگاه به تشكیلاتی سیاسی تبدیل شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به جایگاه رفیع دانشگاه از دیدگاه امام خمینی (ره)، گفت: باید مراقب بود و نباید اجازه داد كه شأن دانشگاه در حد تشكیلاتی سیاسی تنزل كند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، آیت‌الله اسدالله ایمانی در شورای هم‌افزایی دانشگاه و حوزه در استان فارس که در نهاد نماینده ولی فقیه در شیراز برگزار شد، با بیان اینکه نباید دانشگاهی که مبدأ تحولات است را در حد یک حزب و تشکیلات سیاسی تنزل داد، این تنزل را یک خطر معرفی و اظهار کرد: دانشگاه ما در حرکت است و اگرچه ممکن است منافع سیاسی جمع خاصی اقتضا کند اما نباید دانشگاه به یک تشکل سیاسی تبدیل شود.

آیت‌الله ایمانی، تنزل شأن دانشگاه به مجموعهای سیاسی را آسیبی برای دانشگاه معرفی کرد و افزود: خادمان دانش باید بدانند که شأن دانشگاه باید حفظ شود و نباید اجازه داد که شأن دانشگاه تنزل کند.

وی به تأکیدات مقام معظم رهبری بر ایجاد و توسعه کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها اشاره و دانشگاه را به‌ عنوان مرکزی برای تضارب افکار و تبادل اندیشه معرفی کرد و از مسئولان دولتی خواست تا نسبت به جلوگیری از تنزل دانشگاه از جایگاه رفیعش حساسیت و دقت لازم را داشته باشند و اجازه ندهند که این تنزل جایگاه صورت گیرد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری به سیاست های کلی ابلاغی سلامت، جمعیت و اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: برای اجرای سیاست های کلان نظام در کشور و استان چشم به دانشگاه‌ها دوخته ایم.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) که دانشگاه مبدأ تحول است، اظهار کرد: دانشگاه باید وضع و تکلیف خود نسبت به اقتصاد مقاومتی، ازدیاد نسل و سلامت جامعه که رهبر معظم انقلاب ابلاغ کردند را مشخص کرده و خدمات خود را به سمع و نظر مردم برسانند.

وی با تأکید بر کاربردی بودن فعالی‌های علمی و دانشگاهی، تصریح کرد: دانشگاه باید از ظرفیت دستگاههای اجرایی و نیز دستگاه‌های اجرایی باید از ظرفیتهای دانشگاهی استفاده کنند چرا که امکانات عظیمی در دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی وجود دارد که در صورت استفاده مناسب بسیار از مسائل جامعه را راه‌گشا خواهد بود.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه از وظایفی که بر عهده دانشگاه قرار دارد کمی غفلت صورت گرفته است، اظهار کرد: امام دانشگاه را مبدأ تحول جامعه معرفی کردند و برای دانشگاه اعتباری فوق العاده قائل شدند.

رئیس جامعه روحانیت مبارز شیراز با اشاره به حلقه مفقوده بین دانشگاهها و ادارات و صنایع، گفت: مسئولان ارشد دولت باید پاسخگوی مشکلات دانشگاه در ارتباط با دستگاه‌های اجرایی باشند چرا که در دانشگاه امکانات عظیمی وجود دارد که در جامعه باید پیاده و در اداره کشور استفاده شود.

به گزارش تسنیم، شورای هم‌افزایی حوزه و دانشگاه با شرکت مسئولان عالی رتبه دانشگاه‌ها و حوزه‌های استان فارس و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار فارس در ذیل شورای فرهنگ عمومی استان تشکیل شده و ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بین دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، اتخاذ سیاست‌های هماهنگ در امور علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها، استفاده متقابل حوزه و دانشگاه از ظرفیت علمی و فرهنگی یکدیگر به منظور ارتقای بنیه علمی و فرهنگی طرفین، جلب حمایت دستگاه‌های اجرایی به منظور رفع مشکلات دانشگاه‌ها از جمله اهداف شکل‌گیری این شورا است.

۱۳۹۳/۴/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...