نسخه چاپی

مهم‌ترین راهكار مقابله با كم‌آبی

وزیر نیرو گفت:92 درصد از آب كشور در بخش كشاورزی و با بازده پایین مصرف می‌شود، كه با اعمال راهكارهای صرفه‌جویی و مدیریت مصرف، مقدار قابل‌توجهی از آب را می‌توان صرفه‌جویی كرد.

به‌گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون) حمید چیت‌چیان در جریان سفر به استان قم با نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران دیدار و گفتگو کرد.

چیت چیان در این دیدار به ارایه گزارشی از منابع آبی کشور پرداخت و با اشاره به کمبود شدید آب در کشور٬ مدیریت مصرف را مهم‌ترین راهکار برای عبور از این چالش عنوان کرد.

وی با بیان اینکه 92 درصد از آب کشور در بخش کشاورزی و با بازده پایین مصرف می‌شود، تاکید کرد: با اعمال راهکارهای صرفه‌جویی و مدیریت مصرف، مقدار قابل‌توجهی از آب را می‌توان صرفه‌جویی کرد.

در این دیدار، آیت‌الله شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران، فرهنگ‌سازی مصرف صحیح آب را ضروری دانست و تاکید کرد: همه مردم و شخصیت‌های مختلف باید در این زمینه توجه ویژه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: راهکارهای تشویقی برای صرفه‌جویی در مصرف آب موثر واقع می‌شود.

وزیر نیرو صبح امروز (پنج‌شنبه) به‌منظور دیدار با مراجع عظام تقلید و بازدید از چند طرح عمرانی وارد قم شد.

چیت‌چیان در این سفره یک‌روزه با حضرات آیات مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، سبحانی و شاهرودی دیدار و گفت و گو می‌کند.

وزیر نیرو همچنین در این سفر دیدارهایی جداگانه با آیت‌الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س)، آیت‌الله یزدی رییس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و حجت‌الاسلام "محمدصادق صالحی‌منش" استاندار قم خواهد داشت.

بازدید از تصفیه‌خانه در حال ساخت فاضلاب قم (بهره‌مند از تسهیلات 70 میلیون یورویی بانک توسعه اسلامی)، بازدید از تنوع محصول آب در مجموعه حرم مطهر حضرت معصومه (س)، بازدید از رادیو معارف و امضای تفاهم‌نامه همکاری و حضور در برنامه تلویزیونی سیمای استان قم از دیگر برنامه‌های این سفر یک‌روزه است.

۱۳۹۳/۴/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...