نسخه چاپی

مسئولان، ولایتمداری را از شهدا بیاموزند

پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن در یادواره شهدای اصناف شهرستان فلاورجان، گفت: لازم است برخی از مسئولان، ولایتمداری را از شهدا بیاموزند.

به گزارش نما به نقل از فارس، رحیم احمدی‌روشن پدر شهید مصطفی احمدی روشن ظهر امروز در یادواره شهدای اصناف شهرستان فلاورجان در محل بنیاد فرهنگی آیت الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) شهر قهدریجان، اظهار داشت: هرکس در این مراسم حضور دارد، بداند که دعوت شده شهدای عزیز این کشور است همان شهدایی که به جوار قرب الهی پیوستند و مصداق آیه «و منهم من قضی نحبه» شدند.

وی با بیان اینکه شهدا زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی می خورند، افزود: هیچ خانواده شهیدی مبادا فکر کند که شهید خود را از دست داده است بلکه بداند تازه شهید خود را به دست آورده است.

پدر شهید احمدی‌روشن با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب از خانواده مصطفی احمدی روشن، بیان کرد: آقا در آن دیدار فرمودند که «شهدا همانند شیشه عطری هستند که در آن باز نشده اما هنگامی که به شهادت می‌رسند عطر آنها فضا را پر خواهد کرد و هیچ‌کس نمی‌تواند مانع از پراکنده شدن آن شود».

وی اضافه کرد: ما هم شخصیت مصطفی را آنگونه که باید نمی شناختیم و پس از شهادتش تازه متوجه شدیم که مصطفی چه ویژگی‌هایی دارد و عطر او همه کشور را پر کرد.

احمدی‌روشن به ویژگی‌های این شهید هسته‌ای کشور اشاره کرد و گفت: مصطفی بیش از اندازه به من و مادرش احترام می‌گذاشت؛ به حدی که همکارانش می گویند زمانی تلفن همراه مصطفی در محل کارش زنگ خورد، همه دیدند که از مصطفی از جای خود پا شد و خم شد و سرش را به میزش نزدیک کرد و گفت: سلام سرورم.

وی ادامه داد: همکاران مصطفی که متوجه شده بودند با پدر و مادرش صبحت می‌کند به او معترض شدند که چرا این کار را کردی مگر پدر و مادرت اینجا هستند که اینگونه احترام می‌گذاری که مصطفی در پاسخ به آنان گفت: «پدر و مادرم نیستند اما خدا هست».

پدر شهید هسته‌ای کشورمان با بیان اینکه مصطفی همانند یک سرباز خوب برای این کشور بود، خاطرنشان کرد: با تعطیل شدن غنی‌سازی در سال 1382 تا 1384 متأسفانه کلاه گشادی بر سر مسئولان ما رفت و پیامدش این بود که دانشمندان ما همانند گل پژمرده شدند و حتی مصطفی می‌خواست استعفا دهد و من مانع شدم.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های رهبر معظم انقلاب در دولت نهم و دهم یک روح تازه‌ای در جوانان ما دمیده شد؛ تا حدی که مصطفی و گروهش حتی به مدت 12 روز به صورت شبانه‌روزی کار می‌کردند و بعضی از اعضای گروه از شدت خستگی غش می‌کردند.

این پدر شهید گفت: از مصطفی می‌پرسیدند که غنی‌سازی را می‌خواهید چه کنید و او پاسخ می‌داد که این صنعت در آینده دست ما را در مقابل استکبار پر نگه می‌دارد، انگار مصطفی آینده کشورش را در آئینه‌ای به وسعت زمان می‌دید.

وی با اشاره به ولایتمداری شهدای این کشور، عنوان کرد: شهید فهمیده این نوجوان 13 ساله وقتی امام راحل فرمان دادند که جبهه‌ها را پر کنید، سر از پا نمی‌شناخت و به فرمان رهبرش گوش داد.

پدر شهید احمدی‌روشن با انتقاد از برخی از مسئولان دولتی، تصریح کرد: چرا مسئولان به صحبت‌های مقام معظم رهبری گوش نکردند، رهبر معظم انقلاب فرمودند که به مذاکرات خوش‌بین نیستم، اما بعضی گفتند که بحث خوش‌بینی و بدبینی نیست و باید به واقعیت‌ها نگریست.

احمدی‌روشن در پایان تأکید کرد: لازم است برخی از مسئولان، ولایتمداری را از شهدا بیاموزند.

در پایان این مراسم نیز از سوی سپاه ناحیه فلاورجان و بسیج اصناف این شهرستان، هدیه‌ای به رسم یادبود با دست یکی از پدران شهید شهر قهدریجان به پدر شهید احمدی‌روشن اهدا شد که پدر شهید احمدی‌روشن پس از قبول کردن هدیه، آن را به پدر شهید از شهر قهدریجان هدیه کرد.

۱۳۹۳/۴/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...