نسخه چاپی

تبدیل بوشهر به شهر موزه‌های كشور

مدیر اسناد و كتابخانه‌های ملی استان بوشهر گفت: بوشهر با داشتن سابقه درخشان تاریخی و فرهنگی در ایران جایگاه خاصی در مجامع فرهنگی و تاریخی دارد كه بر اساس برنامه ‌ریزی‌های انجام شده این شهر به شهرموزه‌ها در كشور تبدیل می‌شود

به گزارش نما به نقل از تسنیم، غلامحسین نظامی ظهر امروز در نشست با مسئولان فرهنگی و تاریخی استان بوشهر با بیان اینکه بوشهر در جنوب ایران در همه مجامع فرهنگی به عنوان فرهنگی ترین شهرجنوب ایران شناخته می‌شود اظهار کرد: استان بوشهر به سبب عقبه فرهنگی و تاریخی درخشان به عنوان فرهنگی‌ترین شهرجنوب کشور شناخته شده است.

وی با بیان اینکه بوشهر در بخش‌های مختلف دارای موزه است تصریح کرد: برای بوشهر10 موزه طراحی شده که تاکنون موزه دریا و دریانوردی، مردم شناسی، تجارت دریایی، چاپ و نشر، و موزه پزشکی راه‌اندازی شده و بخشی نیز در آینده ایجاد می‌شود.

مدیر اسناد و کتابخانه‌های ملی استان بوشهراز تبدیل بوشهر به شهر موزه‌ها خبرداد و خاطرنشان کرد: بوشهر با داشتن سابقه درخشان تاریخی و فرهنگی در ایران جایگاه خاصی در مجامع فرهنگی و تاریخی دارد که بر اساس برنامه ‌ریزی‌های انجام شده این شهر به شهرموزه‌ها در کشور تبدیل می‌شود.

نظامی، از جمع آوری شش میلیون سند در رابطه با خلیج فارس و استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: مدیریت اسناد و کتابخانه ملی استان بوشهر با تلاش چند ساله خود با وجود کمبود امکانات و پرسنل توانسته حدود شش میلیون سند در ارتباط با استان بوشهر که بخش هایی از آن به طور مستقیم مربوط به خلیج فارس است وکتاب‌های خطی و چاپی قدیمی که در حوزه خلیج فارس به نگارش درآمده است را جمع آوری کند.

وی با اشاره به جمع آوری کتاب‌های خطی و چاپی قدیمی در استان بوشهر گفت: 150 عنوان کتاب خطی و چاپی قدیمی دراین استان جمع آوری شده که برخی از آنها بی نظیر است.

مدیر اسناد و کتابخانه‌های ملی استان بوشهر درمورد واگذاری شماره شابکا شماره استاندارد بین المللی کتابخانه‌ها گفت: برای 260 کتابخانه استان بوشهر این شماره گرفته شده و 200 درخواست دیگر نیز به تهران ارسال شده است.

نظامی با اشاره به شماره شاپا افزود: این مدیریت در زمینه گرفتن شماره شاپا شماره استاندارد نشریات نیز تا به حال برای 27 نشریه استان اقدام و به نتیجه رسیده و تعدادی نیز در دست اجراست.

۱۳۹۳/۴/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...