نسخه چاپی

عربستان، امنیت انگلیس را تهدید می كند

روزنامه تایمز لندن نوشت عربستان با حمایت از تروریستها، امنیت انگلیس را تهدید می كند.

به گزارش نما ، واحد مرکزی خبر به نقل شبکه تلویزیونی العراقیه نوشت: روزنامه تایمز نوشت: حمایت عربستان از تروریست‌ها، امنیت ملی انگلیس و کشورهای بسیاری را تهدید می کند.

این روزنامه در مقاله ای به قلم لروجر بویز با اشاره به نقش عربستان در متزلزل کردن ثبات عراق، دومین صادر‌کننده نفت جهان، خطاب به مردم انگلیس تاکید کرد: حمایت عربستان از تروریست‌ها امنیت ملی انگلیس را تهدید می‌کند.

در مقاله روزنامه تایمز آمده است: اکنون زمان گفتن بعضی حقایق به عربستان است زیرا با وجود آنکه این کشور همچنان یکی از بهترین خریداران سلاح از انگلیس است، ولی باید توجه کرد که یک مشتری خوب لزوما بهترین همپیمان نیست. لروجر بویز در مقاله خود تصریح می‌کند: ما نگران عناصر افراطی در انگلیس هستیم که عربستان آنها را تغذیه فکری و مالی می کند.

روزنامه تایمز از مردم انگلیس خواسته است به همین علت از کالاهای تولید عربستان استفاده نکنند زیرا به معنای حمایت از جنگجویانی است که منافع و امنیت انگلیس را تهدید می کنند. تایمز افزوده است نباید هواپیماهای تایفون و دیگر سلاح هایی را که اخیرا به عربستان فروخته شده در اختیار سعودی ها قرار داد چرا که عربستان در آینده نزدیک، برضد منافع و مصالح انگلیس عمل خواهد کرد.

در ادامه مطالب مقاله لروجر بویز در روزنامه تایمز آمده است بیشترین جنگجویانی که به عراق و سوریه برای کشتن شیعیان و هر مسلمانی که مخالف افکار آنها باشد می روند، اتباع سعودی هستند و این خطرناک است و این در حالی است که در انگلیس، مفتی ها و شیوخ سعودی هستند که جوانان مسلمان انگلیسی را به حمل سلاح و پیوستن به جنگجویان تشویق می کنند.

۱۳۹۳/۴/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...