نسخه چاپی

مقتول، قاتلان خود را معرفی كرد

پلیس در تعقیب دو برادر است كه به اتهام قتل در دادگاه محكوم شده اما با سپردن وثیقه گریخته‌اند.

به گزارش نما به نقل از شرق مرد 45ساله‌اي به نام رضا روز چهارم آذر سال 87 در محل سكونت خود واقع در شهر قدس با دو برادر به اسامي مجتبي و علي درگير شد و توسط اين افراد مورد اصابت چاقو قرار گرفت و دو روز بعد روي تخت بيمارستان جان باخت.

پس از آن پزشكي قانوني علت مرگ وي را خونريزي مغزي و عوارض ناشي از آن، در اثر اصابت جسم تيز و برنده و سنگين به ناحيه سر اعلام كرد. اين پرونده چندي بعد با صدور نيابت قضايي در اختيار كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران قرار گرفت و آنان با آغاز تحقيقات اطلاع پيدا كردند مقتول به همراه ديگر اهالي زادگاه خود در روستايي در استان قزوين از سال‌ها پيش بر سر تقسيم آب چشمه با اعضاي خانواده ساكن روستايي ديگر اختلاف و درگيري داشتند و شدت پيدا كردن اين اختلاف باعث ارتكاب اين جنايت شده است.

همسر مقتول در اظهاراتش گفت: «ساعت 20 روز حادثه از پشت پنجره سه نفر از اهالي روستا را كه بر سر موضوع چشمه آب با همسرم اختلاف داشتند در حال سوار شدن به يك زانتيا ديدم. همزمان با ديدن اين سه نفر در حالي‌كه از پله‌هاي طبقه دوم خانه پايين مي‌آمدم، ناگهان متوجه صداي رضا شدم و وقتي به طرفش دويدم، ديدم او را با چاقو و قمه زده‌اند. شوهرم در همان شرايط سخت به من گفت دو برادر به اسامي مجتبي و علي او را زده‌اند.»

افسران جنايي پي بردند رضا در راه انتقال به بيمارستان اسامي دو برادر را به چند نفر ديگر نيز گفته است. كارآگاهان با شناسايي اين متهمان در منطقه چيتگر هر دو نفر را دستگير كردند و آنها را در اختيار شعبه 102 دادگاه عمومي بخش شهر قدس قرار دادند. با گذشت يك سال از شروع رسيدگي قضايي به پرونده، در شرايطي كه متهمان منكر ارتكاب جنايت شده بودند، با سپردن قرار قانوني تا زمان صدور راي دادگاه از زندان آزاد شدند. چندي بعد دادگاه راي بر محكوميت اين دو داد اما علي و مجتبي فراري شده بودند و از آن زمان ردي از آنها به دست نيامده است.

سرهنگ فرامرز عباسي، معاون عمليات پليس آگاهي تهران در رابطه با اين پرونده گفت: «با توجه به محكوميت متهمان درخصوص قتل عمد و متواري شدن دو برادر، مجوز انتشار بدون پوشش چهره آنها صادر شده است؛ بنابراين از تمامي شهرونداني كه موفق به شناسايي متهمان شده‌اند و اطلاعاتي درخصوص محل سكونت يا تردد آنها در اختيار دارند، درخواست مي‌شود اطلاعات خود را در اختيار پليس آگاهي تهران قرار دهند.»

۱۳۹۱/۳/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...