نسخه چاپی

از سرگیری مذاكرات صلح اوكراین در شهر دونتسك

رهبران استقلال طلب شرق اوكراین و نمایندگان دولت اوكراین امروز جمعه در شهر دونتسك دور جدید مذاكرات صلح را از سر گرفتند.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: سخنگوی استقلال طلبان شرق اوکراین تاکید کرد: دور جدید مذاکرات بین رهبران استقلال طلب و نمایندگان دولت کی یف امروز جمعه با هدف پایان دادن به خشونت ها و درگیری های خونین در شهر دونتسک آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، رهبران استقلال طلب اوکراین با "گروه موسوم به تماس" شامل لئونید کوچما رئیس جمهور سابق اوکراین، سفیر مسکو در کی یف و نمایندگان سازمان همکاری و امنیت اروپا دیدار و گفتگو کرده اند.

دور نخست این مذاکرات روز دوشنبه برگزار شد و در پایان این مذاکرات استقلال طلبان اوکراینی متعهد شدند تا به آتش بس اعلام شده از سوی دولت پایبند باشند. این آتش بس قرار است امروز جمعه پایان یابد. رهبران اروپایی تلاش زیادی را آغاز کرده اند تا مهلت این آتش بس تمدید شود.
استقلال طلبان شرق اوکراین که حدود یک ماه پیش 8 ناظر بین المللی سازمان همکاری و امنیت اروپا را بازداشت کرده بودند 4 نفر از آنها را آزاد کرده اند.

بر اساس این گزارش، آزادی ناظران بین المللی بخشی از تلاش های استقلال طلبان اوکراینی برای پایان دادن به بحران داخلی و درگیری های خونینی است که تاکنون صدها کشته و زخمی برجا گذاشته است.

۱۳۹۳/۴/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...