نسخه چاپی

مصادره اموال ایران در فضای مجازی

گروهی از اسرائیلی ها و آمریكایی ها كه مدعی اند قربانی تروریسم هستند، حكم دادگاه را برای ضبط جوازها و نام های دامنه های اینترنتی متعلق به سه كشور ایران، سوریه و كره شمالی دریافت كردند.


گروهی از اسرائیلی ها و آمریکایی ها که مدعی اند قربانی تروریسم هستند، حکم دادگاه را برای ضبط جوازها و نام های دامنه های اینترنتی متعلق به سه کشور ایران، سوریه و کره شمالی دریافت کردند.
نشریه اسرائیلی هاآرتص نوشت، این حکم ضبط، ده روز دیگر قابل اجرا خواهد شد. بنابر این حکم، آن گروه از شاکیان پرونده - که هاآرتص از آنان به عنوان قربانیان یاد می کند- که با حکم دادگاه های پیش تر، خسارت دریافت کرده اند، نیز می توانند در گرفتن خسارت در این حکم شرکت کنند.
حکم دادگاه برای "شرکت اینترنتی برای نام ها و شماره های واگذار شده" یا "آیکان" صادر شده است. آیکان یکی از سازمان های وابسته به وزارت بازرگانی آمریکا در واشنگتن است که مدیریت شبکه جهانی وب یا www را بر عهده دارد.
به گزارش صدای آمریکا(VOA)، هاآرتص می نویسد نیتسانا دارشان لیتنر، وکیل اسرائیلی، که همراه با رابرت تالچین، وکیل نیویورکی این پرونده را پیگیری می کند، به این نشریه گفته است که حکم ضبط به منظور بستن وب سایت های معمولی در ایران نیست، بلکه شاکیان را قادر می کند که پول هایی را که ایران به آیکان می پردازد، تصرف کنند. این پرداخت ها را ایران بابت باز کردن وب سایت های جدید یا وب سایت هایی که تجدید ثبت می شوند و در انتهای نشانی خود علامت ir. دارند، به آیکان می پردازد.
دارشان لیتنر به هاآرتص می گوید: «ما فقط سایت هایی را که بخواهیم ببندیم، می بندیم... نبرد ما با حکومت ایران است و ما قصد آسیب زدن به سایت های دیگر را نداریم. همه وب سایت های متعلق به حکومت به مجرد آن که اینترنت ایران تحت اختیار ما درآمد، دیگر ثبت نخواهد شد.»

۱۳۹۳/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...