نسخه چاپی

حمایت ناشیانه «BBC» و «VOA» از تروریست های داعش

پس از گذشت بیش از سه سال از ظهور نئو تروریست های تكفیری در سوریه و عراق، كه اخبار و تصاویر اقدامات وحشیانه و غیر انسانی آنها در كل رسانه های جهان منتشر شده است، بر اذهان عمومی مردم دنیا پوشیده نیست كه این جریانات تكفیری، تمام گروه های تروریستی دنیا را در انجام هر نوع جنایتی رو سفید كرده اند.


پس از گذشت بیش از سه سال از ظهور نئو تروریست های تکفیری در سوریه و عراق، که اخبار و تصاویر اقدامات وحشیانه و غیر انسانی آنها در کل رسانه های جهان منتشر شده است، بر اذهان عمومی مردم دنیا پوشیده نیست که این جریانات تکفیری، تمام گروه های تروریستی دنیا را در انجام هر نوع جنایتی رو سفید کرده اند.
اما برخورد دوگانه غرب و شبکه رسانه ای آن در مواجهه با اینگونه پدیده ها، در برخورد با این جریانات تکفیری-تروریستی، بیش از پیش نمایان شده است.
موج عظیم انتقادات مخاطبین شبکه دولتی انگلیس "بی بی سی" (BBC) نسبت به عدم بکارگیری نام تروریست برای گروهی چون "داعش"، باعث شد که مسئولین این شبکه را وادار به پاسخگویی در این باره نماید.
چندی پیش شبکه "بی بی سی" در میزگردی که با حضور دو تن که از سردبیران بخش های مختلف این شبکه، به پاسخگوئی در این باره پرداخت.
"لیلی ابوالحسنی" یکی از سردبیران این شبکه در پاسخ مخاطبان که پرسیده بودند چرا "بی بی سی" برای داعش از عبارت گروه تروریستی استفاده نمی کند، گفت: سیاست ما بر این است که مادامی که یکی از مسئولان رسمی کشورها و یا دولت ها از عنوان گروه تروریستی برای هر گروه مبارز و پیکارجو استفاده نکند، ما هم چنین عبارتی را در هیچ یک از بخش های شبکه برای آن گروه بکار نخواهیم برد.
اما سوال اساسی که بوجود می آید این است که چرا "بی بی سی" و یا "صدای امریکا" چنین رفتار متناقض و دروغ های آشکار را بیان می کنند؟
پاسخ بسیار روشن است؛ سیاست غرب به سردمداری امریکا و انگلیس در منطقه و خصوصا کشورهای اسلامی ایجاد و حمایت از گروه های تروریستی است که توسط خودشان و در فضاهای نظامی و یا زندان هایی چون "ابوغریب" و یا "گوانتانامو" تربیت شده و از آنان در راستای ایجاد و القای اختلافات مذهبی و قومی در کشورهای اسلامی استفاده می کنند.

۱۳۹۳/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...