نسخه چاپی

توافقنامه محرمانه با داعش در كردستان عراق!

یك سایت خبری عراقی از توافقنامه محرمانه برخی مسؤولان كردستان عراق با اعضای باقیمانده حزب منحل بعث و گروه تروریستی داعش، برای عدم تعرض به این گروه خبر داد.


یک سایت خبری عراقی از توافقنامه محرمانه برخی مسؤولان کردستان عراق با اعضای باقیمانده حزب منحل بعث و گروه تروریستی داعش، برای عدم تعرض به این گروه خبر داد.
به نوشته العالم، یک منبع آگاه به سایت "المسله" خبر داد که برخی از سران کرد عراق، طی چند دور گفتگوی محرمانه با اعضای باقیمانده حزب منحل بعث و سران گروه تروریستی موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) در یکی از هتل های اربیل، به توافق دست یافتند. آخرین مورد این جلسات، دوشنبه شب برگزار شد.
این منبع که خواست نامش فاش نشود، درباره مفاد این توافقنامه اظهار داشت: مهمترین بند این توافق، عدم تعرض نیروهای کُرد پیشمرگه به عناصر داعش در همه مناطق ِ تحت امر دولت محلی کردستان عراق است.
وی افزود: این توافق همچنین عدم تعرض عناصر داعش به دفاتر احزاب کُرد در مناطقِ تحت کنترل داعش را شامل می شود و فراتر از آن به احزاب کُرد عراقی اجازه می دهد، در شهرهای موصل و تکریت، دفاتر خود را بازگشایی کنند.
این منبع تاکید کرد: بر اساس این توافق، عناصر داعش می توانند از جادۀ میان موصل در استان دهوک به سمت ترکیه استفاده کنند و نیروهای پیشمرگ حق نخواهند داشت متعرض نیروهای داعش شوند یا خودروهای آنان را بازرسی کنند.
به گفته این منبع، دفاتر دو حزب کُرد اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان عراق، از ظهر دیروز در موصل بازگشایی شدند و برخی از اعضای این دو حزب، در این دفاتر به محل کار خود برگشتند.

۱۳۹۳/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...