نسخه چاپی

مدارك جدید عبدالله از تقلب در انتخابات

جبار شلگری، عضو ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله كه در یك نشست خبری درباره این مدارك توضیح می‌داد گفت كه بر اساس این مدارك، مقام‌های محلی دولتی و نیروهای امنیتی در تقلب به نفع اشرف‌غنی احمدزی دست داشته‌اند.


جبار شلگری، عضو ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله که در یک نشست خبری درباره این مدارک توضیح می‌داد گفت که بر اساس این مدارک، مقام‌های محلی دولتی و نیروهای امنیتی در تقلب به نفع اشرف‌غنی احمدزی دست داشته‌اند.
شلگری گفت که این مدارک، ادعاهای تیم 'اصلاحات و همگرایی' مبنی بر این که در دور دوم انتخابات تقلب سازمان یافته و گسترده صورت گرفته است را مستند می‌سازد.
او گفت: «این تقلب از سوی ده بیست نفر نیست بلکه شبکه منظمی است که از اول تشکیل شده و راس آن در کمیسیون مستقل انتخابات است. با ارائه این مدارک، تاکید ما بر این است که امرخیل تنها فرد متقلب نیست، او در راس یک شبکه تقلب در کمیسیون قرار داشت و ریشه این تقلب به خیلی جاهای دیگر می‌رسد.»
به گزارش بی بی سی(BBC)،رسانه دولتی انگلیس، شلگری از فرد مشخصی نام نبرد اما گفت که در انتخابات صدها مورد تقلب مشابه سازماندهی شده که در نتیجه آن تاثیر‌گذار است. او گفت که مدارک بیشتری دارند و در آینده منتشر خواهند کرد.
مدارک تازه‌ای که ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله منتشر کرده، شامل یک فایل ویدیویی است که افرادی را در یک اتاق نشان می‌دهد که لباس نیروهای امنیتی افغانستان را به تن دارند و مشغول پر کردن صندوق‌‎های رای به نفع اشرف‌غنی احمدزی هستند.
مدرک دومی که امروز از سوی ستاد عبدالله منتشر شد، فایل صوتی یک مکالمه تلفنی است که این ستاد ادعا می‌کند منسوب به مجید خوگیانی، والی ولایت میدان وردک است و او به طرف مقابل که ادعا شده یک افسر ارتش ملی افغانستان است، سفارش می‌کند تا برای حل مشکلی، با اعضای ستاد انتخاباتی اشرف‌غنی احمدزی در میدان وردک تماس بگیرد.
در این فایل فردی که ستاد عبدالله عبدالله ادعا می‌کند خوگیانی است، به طرف مقابل می‌گوید که هر دو نامزد برایش یکسان هستند اما چند بار بر پشتون بودن خود و طرف مقابل تاکید می‌کند اما مشخص نیست که هدف او از این تاکید چیست.

۱۳۹۳/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...