نسخه چاپی

موضوع دختران پادشاه عربستان شخصی است دخالت نكنید!

صد روز از آغاز دوره ای كه سحر و خواهرش جواهر- دختران ملك عبدالله پادشاه عربستان آن را قحطی تحمیلی نامیده اند، می گذرد. سحر و جواهر، پدر را متهم كرده اند كه آنها و دو خواهر دیگرشان را 12 سال بر خلاف میلشان زندانی كرده است. ویلای آنها در جده تمام مدت زیر نظر گارد مسلح است و این دختران حق خروج ندارند.


صد روز از آغاز دوره ای که سحر و خواهرش جواهر- دختران ملک عبدالله پادشاه عربستان آن را قحطی تحمیلی نامیده اند، می گذرد. سحر و جواهر، پدر را متهم کرده اند که آنها و دو خواهر دیگرشان را 12 سال بر خلاف میلشان زندانی کرده است. ویلای آنها در جده تمام مدت زیر نظر گارد مسلح است و این دختران حق خروج ندارند.
بی بی سی گزارش داد: دختران پادشاه عربستان می گویند که سال هاست دستشان از دنیا کوتاه است. سحر، جواهر، حلا و مها دختران ملک عبدالله پادشاه عربستان هستند که پدرشان را متهم می کنند 12 سال است آن ها را بر خلاف میلشان در ویلایی زندانی کرده است. اجازه ملاقات و خرید غذا ندارند. نمی توانند ازدواج کنند و اسیرند.
در آزادترین شهر عربستان سعودی یعنی جده آزادی خبرنگار هم بسیار محدود است. مأموران وزارت اطلاعات و فرهنگ همه جا دنبالتان هستند. با گذرنامه ایرانی دردسرتان برای سر کشیدن به این سو و آن سو بیشتر هم می شود.
جواهر یکی از دختران ملک عبدالله می گوید: با روزی یک وعده غذا سر می کنیم. حیوانات خانگیمان از گرسنگی تلف خواهند شد. باید آب را خودمان تصفیه کنیم. باید همین الان آزادمان کنند. دنیا نباید بگذارد برادرانمان با ما این کار را بکنند و بگویند که یک مسأله خصوصی است.
دو سال بود که از درد شکم کلافه بودم. چند ماه از تخت نمی توانستم بیایم بیرون. دکتری که می آمد فقط از من خون می گرفت و می گفت چیزی نیست. مدام مسخره ام می کرد که چرا اینقدر شکایت می کنی؟!
بی بی سی در ادامه گزارش داد: بیرون از عربستان ماجرا رسانه ای شد اما داخل کشور خبری نیست که چندان عجیب نیست. دولت عربستان می گوید دخالت نکنید موضوع شخصی است. دولت های غربی که معمولا در مسائل حقوق بشری صدایشان بلند است این بار ساکتند.

۱۳۹۳/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...