نسخه چاپی

كپی‌برداری تبلیغات تلویزیونی این بار از كوكاكولا

پیام‌های بازرگانی در زمان پخش مسابقات جام جهانی 2014 برزیل یكی از بخش های همیشگی محسوب می‌شود كه حتی در برخی موارد این آگهی ها تا ساعت‌های بامدادی هم ادامه پیدا می‌كند.


پیام‌های بازرگانی در زمان پخش مسابقات جام جهانی 2014 برزیل یکی از بخش های همیشگی محسوب می‌شود که حتی در برخی موارد این آگهی ها تا ساعت‌های بامدادی هم ادامه پیدا می‌کند.
هر چند که حجم این پیام‌های بازرگانی در مقایسه با آگهی‌های شبکه‌های فارسی زبان بسیار کم به شمار می‌آید اما در اغلب موارد این پیام ها از حوصله بینندگان تلویزیونی خارج است. البته با کمبود بودجه صدا و سیما و هزینه هنگفت خرید پخش مستقیم دیدارهای جام جهانی شایدپخش این پیام های بازرگانی کمی قابل توجیه باشد اما در این میان باید به محتوا، شکل و فرم پیام ها توجه بیشتری شود.
طراحان و سازندگان خوش ذوق آگهی های تبلیغاتی در صداو سیما به تناسب ایام و روزهای خاص تبلیغات خود را تغییر می دهند، به طورمثال جام جهانی امسال که با حضور تیم ملی ایران نیز همراه شده، رقابت جدی را در بین سازندگان تیزرهای تبلیغاتی ایجاد کرد.
در سوی مقابل برخی دیگر از سازندگان تیزرهای تبلیغاتی روش ساده تری که همان کپی برداری از نسخه های خارجی است را انتخاب می کنند. نمونه ای از این موارد تبلیغ یک نوع جدید از بستنی است که شرکت سازنده این پیام بازرگانی داخلی آن را از تبلیغ 4 سال پیش شرکت کوکاکولابا اندکی تغییر کپی کرده است.
گفتنی است در طول سال های اخیر استفاده ابزاری از بانوان، تبلیغ نوعی از کرم های آرایشی و بهداشتی به دلیل ابهام در نوع کاربرد، تبلیغ نوعی از وسایل کمک آموزشی کودکان به علت در مضیغه قرار دادن خانواده ها در خرید این کالا و یا کپی برداری یک بانک از یک ویدئو موزیک خواننده زن بدنام خبرساز شده بود.

۱۳۹۳/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...