نسخه چاپی

تقاضای حضرتی از آیت‌الله لاریجانی

برای روشن و شفاف شدن مسائل، مشكلات و تنگناها آیت‌الله صادق لاریجانی به عنوان قاضی‌القضات و رییس دستگاه قضا از تمام رسانه‌ها نقد منصفانه و دلسوزانه را از شخص ایشان و دستگاه تحت مدیریت ایشان بخواهند. در این صورت قطعا بابی در جهت اصلاح امور و ترویج فرهنگ آزاد‌منشی و آزاداندیشی گشوده خواهد شد.

به گزارش نما، الیاس حضرتی طی یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:

هفته قوه قضاييه يادآور چند موضوع مهم است. 1- ياد آن يار سفر كرده، آن شخصيت مصمم و توانمند، آن فقيه آگاه به زمان و مسلط بر مباني و معارف و فقه اسلامي، آن فرزند حوزه و دنياديده، آن عنصر تشكيلاتي و نظم آهنين، آن اهل بهشت كه بهشتي يك ملت شد و امام(ره) او را يك ملت ناميد. هفته قوه قضاييه يادآور آن شخصيت بي‌نظير است. شهيد بهشتي از نادر كساني بود كه به لحاظ توانايي بسيار بالا در سخنوري و داشتن منطق و استدلال در تمامي زواياي فكري و انديشه‌يي، براي تمام تصميمات و حركت‌هاي اجتماعي با وسعت نظر، آمادگي مباحثه، مناظره و ارائه استدلال وشنيدن استدلال طرف مقابل را داشت و هميشه سران همه گروه‌ها و احزاب را دعوت به مباحثه و مناظره مي‌كرد. او بود كه از همه طرفداران جمهوري اسلامي و از همه كساني كه به آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامي معتقد بودند به دور از اختلاف سليقه‌ها و حتي اختلاف‌نظرها دعوت به تشكيل يك حزب فراگير كرد و معتقد بود براي ماندن و اثرگذار شدن حتما بايد حزب داشته باشيم و به كادرسازي و ارائه برنامه‌هاي روشن و مدون براي اداره حكومت بپردازيم.

قوت استدلال‌هاي او و مصمم بودن در پيگيري اهداف از او شمعي ساخته بود كه جمع زيادي از اطرافيانش چون پروانه دور او مي‌چرخيدند. در حزبي كه معبد او شده بود به يادگيري زواياي حكومت‌داري از ديدگاه اسلام مي‌پرداخت و همين قوت‌ها و قدرت‌ها و اثرگذاري‌هاي او و توان تشكيلاتي او خاري شد در چشم مخالفين و دشمنان كه در نهايت تروريسم كور و منافقين بزدل در يك انفجار تروريستي او و يارانش را قرباني اهداف شوم خود كردند.

2- هفته قوه قضاييه يادآور عدالت و امنيت است كه از اصلي‌ترين ماموريت‌هاي اصلي هر نوع حكومتي به خصوص حكومت اسلامي است. در حكومتي كه به نام اسلام مزين شده است مهم‌ترين اصل‌ها، اجراي عدالت و برقراري امنيت است كه بخش‌هاي زيادي از آن بر دوش قوه‌قضاييه سنگيني مي‌كند. آن زمان كه صحبت از قضاوت و عدالت و تزريق احساس امنيت به جامعه در ذهن هر كسي تصوير مي‌شود بي‌اختيار صحنه‌يي كه قاضي در يك طرف نشسته و حضرت امير(ع) و طرف دعواي ايشان در مقابل و قاضي بدون توجه و بدون رعايت شأن و منزلت آن حضرت، و تنها براساس ادله‌يي كه در دست دارد قضاوت مي‌كند، ولو به ضرر حضرت علي(ع) باشد، برايمان تداعي مي‌شود. اگر در فرهنگ اسلامي ما تاكيد بر اين است كه شهروندان و رعايا در مقابل حاكم بدون لكنت زبان لب به سخن و انتقاد مي‌گشايند، قطعا ضمانت و پشتوانه يك قوه قضاييه مستقل و قاضي مقتدر را در كنار خود دارند. به‌‌رغم زحمات شبانه‌روزي قضات زحمتكش و فاضل در دستگاه قضا و زحمات و پيگيري‌هاي رياست قوه قضاييه و مسوولان مربوطه ما با فضايي كه در آن قوه قضاييه موردنظر اسلام و آرزوي امثال شهيد بهشتي داير باشد، فاصله زيادي داريم.

معتقدم براي روشن و شفاف شدن مسائل، مشكلات و تنگناها آيت‌الله صادق لاريجاني به عنوان قاضي‌القضات و رييس دستگاه قضا از تمام رسانه‌ها نقد منصفانه و دلسوزانه را از شخص ايشان و دستگاه تحت مديريت ايشان بخواهند. در اين صورت قطعا بابي در جهت اصلاح امور و ترويج فرهنگ آزاد‌منشي و آزادانديشي گشوده خواهد شد و به طور حتم اين عمل در احساس امنيت و عدالت در كل جامعه موثر خواهد بود. همه ما وظيفه داريم در اصلاح امور قوه قضاييه به دست‌اندركاران آن قوه كمك رسانيم. اگر قوه قضاييه درست شود و دامن زحمتكشان اين دستگاه از هر گونه نقص و عيب منزه شود قطعا آن روز كشور در مسير رشد و توسعه فزاينده‌يي پيش خواهد رفت.

۱۳۹۳/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...