نسخه چاپی

نكونام پاسخ انتقادات را داد

جواد نکونام بعد از بازگشت از جام جهانی 2014 برزیل به ایران در مورد عملکرد تیم ملی گفت: خدا را شکر عملکرد خوبی داشتیم و بازیکنان در طول بازی‌ها از هیچ تلاشی دریغ نکردند. خیلی‌ها منتظر بودند مسی مقابل ایران آقای گل شود و نیجریه دو سه گل به ما بزند اما این تیر آخرشان بود و ما عملکرد خوبی داشتیم.

وی افزود: اگر قبل از جام جهانی به شما می‌گفتند بازی با نیجریه مساوی می‌شود و مقابل آرژانتین با گل دقیقه 92 مسی شکست می‌خوردی و از بوسنی در دیدار آخر شکست خواهید خورد قبول می‌کردید یا نه همه می‌گفتند از سه بازی سه شکست عاید کار ایران خواهد شد اما ما عملکرد خوبی داشتیم و به خاطر این بود که مربی ما برنامه داشت و بازیکنان هم تلاش کردند باید قدردان زحمات بازیکنان و کادر فنی باشیم و نمی‌توانیم نسبت به این مسئله بی‌تفاوت باشیم.

نکونام در مورد اینکه از او انتقاداتی می‌شود یادآور شد: شما شک نکنید اگر نتایج بدتر بود اتفاقاتی می‌افتاد که نباید بیفتد به هر حال اینطور نیست که خبرها به گوش انسان نرسد به ما می‌گفتند چه اتفاقاتی می‌افتد.

کاپیتان تیم ملی در مورد شایعه اینکه به مسی اعلام کرده پیراهنش را به او بدهد، گفت: در این مورد قبلاً صحبت کردم 6 سال در اسپانیا حضور داشتم و اصلا پیراهن مسی را از او نگرفتم. در سال 2006 و زمانی که جوانتر بودم و عشق لباس گرفتن داشتم هیچ وقت این کار را نکردم. لباس خود من ارزش بالایی دارد در دیدار مقابل آلمان با هیچ فردی لباسم را تعویض نکردم مقابل برزیل هم همین شرایط را داشتم. این چیزها برایم کوچک است. حتی اگر لباس مسی را گرفته باشم این مسئله برایم افتخار دارد. همین کسی که از من ایراد می‌گیرد اگر جلویم بیاید برای دریافت لباسم خواهش می‌کند و اگر مسی را ببیند به گریه می‌افتاد افتخاراتی که من به دست آوردم بسیار زیاد است و افرادی می‌توانند در مورد من حرف بزند که بخشی از افتخاراتم را داشته باشند.بحث شخص خاصی را نمی‌کنم و صحبت کلی است. باید به ایران و نتایجی که گرفتیم همه احترام بگذارند کسی فکر نمی‌کرد به جام جهانی برویم اما ما رفتیم و روسیاهی به برخی ماند و در جام جهانی توانستیم خوب عمل کنیم.

نکونام در مورد اینکه چرا ایران مقابل بوسنی خوب عمل نکرد، اظهار داشت: شما اشتباه می‌کنید مردم از بازی با نیجریه لذت بردند مقابل آرژانتین در کل دو نیمه عملکرد خوبی داشتیم. بازی بوسنی با نیجریه فرق می‌کند شما به تعداد دیدارهای تدارکاتی ما نگاه کنید وقتی بازی اول ما با قهرمان آفریقا است تیم تحت فشار زیادی قرار می‌گیرد. با این وجود هیچکس قبل از مسابقات به تساوی ما مقابل نیجریه فکر نمی‌کرد وقتی در دیدار اول به تساوی رسیدیم توقعات بالا رفت البته این موضوع طبیعی است.

وی افزود: شما وقتی تیم ملی ایران هستید و قدرت برتر فوتبال نیستید نمی‌توانید باز بازی کنید مقابل نیجریه به امتیاز نیاز داشتیم و وقتی مقابل بوسنی باز بازی می‌کردیم کمی دچار مشکل شدیم اینها چیزهایی است که در فوتبال اتفاق می‌افتد واقعیت فوتبال ما این است که ما تیم برتر جام و آسیا نیستیم و مدعی قهرمانی نبودیم ما یکی از تیم‌های خوب آسیا هستیم و هنوز برای کار جا داریم و تیم بودن ما مهم‌ترین عامل موفقیت‌مان بود.

نکونام در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود بعد از بازی با بوسنی بازیکنان درخواست کردند کادر فنی حفظ شود عنوان کرد: چه کسی این موضوع را اعلام کرد شما به خبرها توجه نکنید.

وی در مورد بحث ماندن کی‌روش عنوان کرد: این موضوع را از وزیر و کفاشیان بپرسید من نظرم را اگر بخواهند به خودشان اعلام می‌کنم.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...