نسخه چاپی

راز بزرگ هواپیمای مفقود شده مالزی از زبان همسر خلبان

با گذشت سه ماه و اندی از مفقود شدن هواپیمای مالزیایی تاكنون هیچ‌كس نتوانسته‌ با همسر «زهاری احمدشاه» تماس برقرار كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، دو خبرنگار نیوزیلندی مدعی شدند که توانسته‌اند مصاحبه‌ای اختصاصی با «فائزه خانم مصطفی خان» همسر «زهاری احمدشاه»، خلبان پرواز 370 هواپیمایی مالزی ترتیب دهند که می‌تواند ابعاد جدیدی از سرنوشت مرموز پرواز 370 را فاش کند.



«فائزه خانم مصطفی خان» همسر و احتمالا بیوه «زهاری احمدشاه»، خلبان پرواز 370 هواپیمای مالزیایی از زمان وقوع این حادثه تاکنون از انظار عمومی خود را پنهان کرده اما اکنون دو خبرنگار نیوزیلندی می‌گویند توانسته‌اند از طریق برادرش با وی ارتباط گرفته و مصاحبه‌ای ترتیب دهند که احتمالا به حل معمای مرموز هواپیمای مالزیایی کمک خواهد کرد.



این دو خبرنگار «جئوف تیلور»، جانشین سردبیر روزنامه «وایکاتو تایمزِ» نیوزیلند و «اوان ویلسون»، یک خلبان پروازهای تجاری هستند.

تیلور می‌گوید: با گذشت سه ماه و اندی از مفقود شدن هواپیمای مالزیایی تاکنون هیچ‌کس نتوانسته‌ با همسر «زهاری احمدشاه» تماس برقرار کند.



یکشنبه گذشته رسانه‌های مالزی خبری را منتشر کردند و در آن خلبان را متهم اصلی در پرونده پرواز 370 مالزی معرفی کردند اما این اخبار بلافاصله‌ از سوی مقامات این کشور رد شد. با این حال تیلور و نیلسون مدعی شدند که همسر احمدشاه صراحتا انگشت اتهام خود را به سمت خلبان و کمک خلبان نشانه رفته است.



بنابر ادعای این دو خبرنگار که به گفته خودشان در حال انتشار نخستین کتاب جامع درباره پرواز 370 مالزی هستند، فائزه به آنها گفته است که آخرین مکالمات دریافتی از سوی هواپیما توسط برج مراقبت با مضمون «شب بخیر پرواز 370 مالزی» صدای همسرش بوده است. این جمله درست اندکی پس از مفقود شدن هواپیمای مالزیایی مخابره شده و پس از آن هواپیما به جای ادامه مسیر معین خود به سمت پکن، راه به سوی مکان نامشخص برفراز اقیانوس هند در پیش گرفته که دلیل آن هنوز برای ماموران تجسس مشخص نیست.



به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری اینکوئیزیتر، تا پیش از این تصور بر این بود که این جمله توسط «فریق عبدالحمید»، کمک خلبان هواپیمای مالزیایی مخابره شده است اما ماموران تحقیق بلافاصله از این اظهارنظر عقب نشینی کرده و گفتند به درستی مشخص نیست که گوینده این پیام کیست. با این حال اگر بنابر ادعای این خبرنگاران و همسر زهاری احمدشاه این صدا متعلق به زهاری باشد، نشان‌دهنده سوء‌نیت خلبان در تغییر مسیر هواپیما است.



تیلور گفت: بسیار خرسندیم که توانسته‌ایم تایید همسر خلبان را نسبت به اینکه این پیام با صدای همسرش مخابره شده را بگیریم این یک موفقیت بزرگ است زیرا تاکنون گوینده این پیام نامشخص باقی مانده است.



روزنامه وایکاتو تایمز نتیجه‌گیری کرد هر آنچه که بر هواپیمای مالزی گذشته یک حادثه نبوده بلکه انگشت اتهامات به سمت خلبان نشانه رفته است. علاوه بر این فایل‌های پاک شده در برنامه شبیه ساز پرواز که در منزل زهاری احمد شاه کشف شده نیز نشان می‌دهد وی در حال آزمایش پرواز در مسیر اقیانوس هند بوده است.

۱۳۹۳/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...