نسخه چاپی

آتش بس در "الوعر" در طول ماه رمضان

برقراری آتش بس میان ارتش سوریه و گروههای مسلح در منطقه الوعر حمص در طول ماه رمضان، پیشرویهای ارتش در حلب، درخواست تروریستها از ساكنان شهر المیادین برای پیوستن به داعش و بررسی طرح كمك نیم میلیارد دلاری آمریكا در كنگره به تروریستهای فعال در سوریه، از جمله اخبار این كشور به شمار می رود.

به گزارش نما به نقل از المیادین، همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان توافقنامه ای میان ارتش سوریه و گروهها مسلح در منطقه "الوعر" در حمص به امضاء رسید.

به موجب این توافقنامه میان ارتش سوریه و گروههای مسلح این منطقه در طول ماه رمضان آتش بس اعلام شده است.

امضای این توافقنامه در مقطع زمانی کنونی با هدف تکمیل رایزنیها برای انجام صلح کلی میان ارتش و گروههای مسلح انجام گرفته و از روز گذشته اجرایی شد.

از سوی دیگر در عرصه میدانی ارتش سوریه به دنبال پیشرویهای خود در حلب توانست کنترل برخی نقاط راهبردی را در منطقه الراشدین به دست گیرد.

ارتش سوریه همچنین توانست تا نقاط مرزی "عسال الورد" و "دره"در مرز لبنان پیش برود و در ننتیجه کانال ارتباطی میان تروریستها در دو منطقه القلمون و الزبدانی قطع شد.

خبر دیگر اینکه تروریستهای گروه موسوم به داعش با استقرار در شهر "المیادین" با انتشار بیانیه ای از مردم خواستند که به صف ترورریستها بپیوندند.

تروریستها در این بیانیه ضمن تهدید مردم اعلام کردند که ساکنان شهر المیادین در حومه دیرالزور تنها تا عصر امرور(شنبه) وقت دارند که تسلیحات خود را تحویل دهند و "توبه" کنند.

این در حالی است که "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا با ارائه طرحی به کنگره خواهان اختصاص پانصد میلیون دلار برای حمایت از تروریستهای فعال در سوریه شد.

۱۳۹۳/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...