نسخه چاپی

از سرگیری روابط مسكو - قطر

پوتین با اشاره به اینكه روابط مسكو و دوحه از سرگرفته می‌شود، گفت: روسیه برای رسیدن به راه‌حل صلح‌آمیز درگیری‌های سوریه با قطر همكاری می‌كند.

به گزارش نما، الشرق نوشت:، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در مراسم استقبال از سفرای جدید در مسکو، گفت: روسیه برای از سرگیری همکاری‌ها خود با قطر به خصوص در زمینه مسائل امنیتی در خاورمیانه تلاش می‌کند.

پوتین با اشاره به اینکه همکاری‌ها مسکو و دوحه در سریع‌ترین وقت ممکن صورت می‌گیرد، تصریح کرد: همکاری‌ در صنعت انرژی و سرمایه‌گذاری از اولویت‌های کاری ما با قطر است و دیگر اینکه موضوع امنیت در منطقه خلیج فارس و بحران‌های منطقه همچون ارایه راه حل صلح‌آمیز برای درگیری‌های سوریه از دیگر زمینه‌های همکاری مسکو و دوحه است.

سخنان مطرح شده پوتین در حالی روز جمعه عنوان شد که مراسم استقبال از سفرای جدید در مسکو صورت گرفت و سعود بن عبد الله آل محمود سفیر قطر هم در این نشست حضور داشت.

روابط مسکو و دوحه بیش از دو سال است که به دلیل کتک خوردن سفیر روسیه از سوی کارکنان امنیتی در فرودگاه دوحه تیره شده است.

وزارت امور خارجه روسیه هم در آن زمان اعلام کرد ، کارکنان امنیتی و گمرکی در فرودگاه دوحه قصد داشتند کیف دیپلماتیک سفیر روسیه را از وی بگیرند اما ممانعت وی باعث شد تا مورد حمله مسئولین قطری قرار بگیرد.

روسیه همچنین عذرخواهی رسمی قطر را برسر این مسئله خواستار شده است .

قطر و روسیه بر سر تحولات سوریه با یکدیگر اختلاف دارند؛ مسکو از نظام بشار اسد حمایت می‌کند اما قطر برای براندازی نظام بشار اسد تلاش می‌کند.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...