نسخه چاپی

رقابت مدعیان اكران برای عید فطر

اكران عیدفطر با روی پرده رفتن فیلم های "ردكارپت" و "برف" آغاز شد و باید دید با اكران سایر فیلم تا چه میزان به موفقیت می رسند.

بعد از مشخص شدن فیلم های "ردکارپت"، "کلاشینکف"، "امروز"و "فرشته ها باهم می آیند" و "آذر، شهدخت، پرویز و دیگران" برای اکران عید فطر، رقابت میان پنج فیلم داغ می شود. برف و "تجریش ناتمام" دو فیلم دیگری هستند که یکی از آن هنوز به فیلم های روی پرده اضافه نشده اما فیلم برف به کراگردانی مهدی رحمانی این روزها بر پرده سینماها خودنمایی می کند و با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان در روزهای آینده شاهد حضور دیگر فیلم ها نیز بر روی پرده نقره ای خواهیم بود البته در میان فیلم های اکران عیدفطر تنها فیلم "ردکارپت" به روی پرده رفت و باید دید سایر فیلم ها تصمیم به اکران دارند که قبلا در گزارش "رقابت مدعیان اکران عید فطر" به آنها اشاره شده است.


فیلم ردکارپت

فیلم "ردکارپت" به کارگردانی رضا عطاران از 4 تیر ماه اکران خود را به سرگروهی سینما قدس آغاز کرد. این فیلم دومین تجربه ی کارگردانی رضا عطاران بعد از فیلم "خوابم می آد" است.

فیلم "ردکارپت" در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و توانست نظر منتقدان را به خود جلب کند.

خلاصه فیلم ردکارپت

یک عاشق سینما برای ملاقات با یکی از کارگردان های معروف جهان خود را در ایام برگزاری جشنواره کن به آنجا میرساند.... شما که غریبه نیستی، من 38 سال از خدا عمر گرفتم، 13 سال تئاتر کار کردم، هنوز وضعیتم اینه ،هیچی به هیچی، بالاخره باید کاری می‌کردم دیگه.

عوامل فیلم رد کارپت

کارگردان و نویسنده: رضا عطاران/ تهیه کننده و مدیر فیلمبرداری: احمد احمدی/ صدابردار: سعید احمدی/ چهره‌پرداز: محسن بابایی/ طراح صحنه و لباس: کیوان مقدم/ تدوین: محمد توکلی/ صداگذاری: پیمان واحدی/ موسیقی: حمیدرضا صدری/ عکاس: اریک پیلون و احمد احمدی

بازیگران: رضا عطاران، امیر نوری، سوسن پرور، علی سرتیپی، مارک انصاری، جمال هاشمی، ماجین موسوی، ماریلو مینگ لانا، کریستین بی فورد، حسین یاریار، حسین سلیمانی، تینا نجفی، سارا مقصودی، عبدا... صالحی، راد پورجبار، هانی صالحی، اندی کروک، فرشاد نجفی اسدالهی، محمد جواد علینقیان، عبدلیا صالح، امیر فلاحت نژاد، ملیحه خسروانی، مطهره کثیری

حواشی فیلم ردکارپت

رضا عطاران در فیلم "ردکارپت" مانند فیلم قبلی خود هم در مقام کارگردانی و هم نقش اول حضور دارد.

در این فیلم مواجه شدن رضا عطاران با استیون اسپیلبرگ و جیم جارموش صحنه هایی زیبا و جالبی رقم زده است.

علی سرتیپی تهیه کننده و مدیرعامل فیلیمیران، پس از سال‌ها بار دیگر در نقش بازیگر در این فیلم ایفای نقش کرد.

رضا عطاران بخش‌هایی از فیلم‌اش را در جشنواره کن 2013 فیلم‌برداری کرد.


فیلم برف

فیلم "برف" به کارگردانی مهدی رحمانی از 3 تیر ماه اکران خود را به سرگروهی سینما آفریقا آغاز کرده است. این فیلم یک خانواده سنتی را در یک فضای شهری نشان می دهد. مهدی رحمانی فیلم های "دیگری" و "پنهان" را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

فیلم "برف" در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و در بخش فیلمنامه و تدوین کاندید دریافت سیمرغ شد.

خلاصه فیلم برف

ماجرای یک روز از زندگی یک خانواده که علیرغم مشکلات مالی درگیر برگزاری مراسم آبرومندخواستگاری دخترشان هستند. خانه ویلایی آنها در گروی بانک است و پدر برای رفع مسائل مالی پسر بزرگش تلاش می‌کند.

عوامل فیلم برف

کارگردان و تهیه کننده: مهدی رحمانی/ ‌نویسنده: حسین مهکام/ مدیر فیلمبرداری: امین جعفری/ صدابردار: یداله نجفی/ چهره‌پرداز: مهرداد میرکیانی/ طراح صحنه و لباس: ویدا روشنی/ تدوین: حسن حسندوست/ صداگذاری: امیرحسین قاسمی/ موسیقی: بابک میرزاخانی/ عکاس: محسن کلکو

بازیگران: رویا تیموریان، افشین هاشمی، محمدرضا غفاری، آناهیتا افشار، میلاد کی‌مرام، رابعه مدنی، مینا ساداتی، شیرین‌دخت یزدانبخش


فیلم دربست آزادی

فیلم "دربست آزادی" به کارگردانی مهرشاد کارخانی، از 28 خرداد به سرگروهی سینما آزادی اکران خود را آغاز کرد. مهرشاد کارخانی در مورد فیلمش گفت: بحث اصلی این فیلم بحث بیکاری است و اینکه چگونه در کلانشهری مثل تهران می توانی یک روز صبح از خواب بلند شوی تا بخواهی طلبت را از کسی بگیری. این مضمون اصلی فیلم است یعنی تلاش برای گرفتن حق خود. آخرین ساخته های مهرشاد کارخانی «اکباتان» و «کوچه ملی» هستند که «کوچه ملی» هنوز اکران نشده است.

خلاصه فیلم دربست آزادی

دوجوان یک روز تصمیم می‌گیرند برای گرفتن طلب‌شان در شهر راهی شوند...

عوامل فیلم دربست آزادی

کارگردان: مهرشاد کارخانی/ تهیه کننده : سید محمد قاضی/ نویسنده: مهرشادکارخانی با همکاری مجید رحیمیان/ مدیر فیلمبرداری: داریوش عیاری/ صدا بردار: اسحاق خانزادی/ موسیقی: ستار اورکی/ تدوین: فرامرزهوتهم/ طراح صحنه و لباس: علی ابراهیمی/ چهره‌پردازی: نیلوفر گوهردوست، پیام عبدی/ عکاس: مریم جوادی

بازیگران: سحر قریشی، امید علومی، حسام شجاعی،‌ سروش صحت، کرامت رودساز، ذبیح افشار، مانی حیدری، لادن پروین، شهره قمر، ایمان محمودی، فرانک کوشا فر

حواشی فیلم دربست آزادی

لادن پروین (فرزند علی پروین) در فیلم "دربست آزادی" به ایفای نقش پرداخته است. وی پیش از این نیز نقش کوتاهی را در فیلم "متروپل" داشته است.

امید علومی و حسام شجاعی، دو شخصیت اصلی فیلم، با تست از میان بیش از 150جوان انتخاب شدند.


فیلم تجریش ناتمام

پوریا آذربایجانی یکی از کارگردانان جوان سینمای ایران است که اولین فیلم بلند سینمایی خود را با عنوان "روایت‌های ناتمام" سال ۸۵ ساخت. او تجربه ساخت فیلم‌های کوتاه و دستیاری رسول ملاقلی‌پور در فیلم‌هایی چون "نسل سوخته" و "مزرعه پدری" را در کارنامه هنری خود دارد و قرار است این فیلم با پایان یافتن کف فروش فیلم "زندگی مشترک آقای محمودی و بانو" در گروه سینمایی استقلال اکران شود.

خلاصه فیلم تجریش ناتمام

فیلم "تجریش ناتمام" به کارگردانی پوریا آذربایجانی با عنوان قبلی "عاشقانه‌های تجریش" درباره دو دانشجو است که بعد از ۲۰ سال یکدیگر را پیدا می‌کنند و تصمیم می‌گیرند دوستان قدیمی خود را نیز بیابند.

عوامل فیلم تجریش ناتمام

در فیلم تجریش ناتمام بازیگرانی همچون محمدرضا فروتن، شقایق فراهانی، افشین هاشمی، سیامک صفری و…بازی می‌کنند.

فیلم آذر، شهدخت، پرویز و دیگران

فیلم "آذر، شهدخت، پرویز و دیگران" دهمین فیلم بلند بهروز افخمی که در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. آخرین فیلم بهروز افخمی "سن پطرزبورگ" نام داشت. فیلم "آذر، شهدخت، پرویز و دیگران" قصه ای اجتماعی بر اساس روابط آدم ها دارد.

فیلمنامه "آذر، شهدخت، پرویز و دیگران" را مرجان شیر محمدی، همسر بهروز افخمی نوشته که پیش از این نگارش رمانی به همین نام را برعهده داشت و همزمان با نمایشگاه کتاب امسال منتشر شده است.

آزاده اسماعیل خانی، دختر گوهر خیر اندیش در رابطه با فیلم سینمایی «آذر،شهدخت،پرویز و دیگران» گفت: در این فیلم سه نقش مختلف را بازی می کنم که یک نقش کتی کارگر خانه عطیه، نقش دیگر پری خواهر دوقلوی شهدخت و دیگری نقش جوانی شهدخت است که مادرم نقش میانسالی او را بازی می‌کند.

خلاصه فیلم آذر، شهدخت،پرویز و دیگران

خانواده‌اي به خاطر سفر ده روزه‌ي يكي از فرزندانشان به كشور، در باغچه‌اي در دماوند دور هم جمع مي شوند.

عوامل فیلم آذر، شهدخت،پرویز و دیگران

نویسنده و کارگردان: بهروز افخمی/ دستیار اول کارگردان:آیدین افخمی/ تهیه کنندگان: بهروز افخمی و جمال ساداتیان / مدیر فیلمبرداری: محمد داوطلب/ طراح صحنه و لباس: مرجان شیر محمدی/ صدابردار: محسن پرهیزکاری/ طراح گریم: امیر خدادادی

بازیگران: مهدی فخیم زاده، رامبد جوان، مرجان شیرمحمدی، گوهر خیراندیش، مانی حقیقی،شهین تسلیمی، امیرعلی دانایی، آزاده اسماعیل خانی، امین میکائیلیان،وحید نفر

حواشی فیلم آذر، شهدخت،پرویز و دیگران:

آزاده اسماعیل خانی، دختر گوهر خیر اندیش درفیلم "آذر،شهدخت،پرویز و دیگران" نقش جوانی مادرش را بازی میکند.

گوهر خیراندیش بر سر فیلمبرداری فیلم "آذر، شهدخت، پرویز و دیگران" بود که دچار سانحه رانندگی شد و خوشبختانه اتفاق خاصی برای ایشان پیش نیامد.

با مشخص شدن فیلم های اکران عید فطر و دو فیلم دیگر روی پرده سینما باید دید در فروش تا چه میزان در مقایسه با اکران نوروزی می توانند فروش کنند و آیا فرصت قرار گرفتن در میان باشگاه میلیاردی را پیدا می کنند.


منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۳۹۳/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...