نسخه چاپی

زنان پیشمرگه كُرد در جبهه جنگ با داعش

گردانی ۵۰۰نفره از زنان پیشمرگه كُرد دوشادوش نیروهای پیشمرگه منطقه كردستان عراق در حال جنگ با داعش هستند.

به گزارش نما، «کردپرس» نوشت: «ناهید احمد رشید» فرمانده گردان 2 واحد 106 نیروهای پیشمرگه منطقه کردستان عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی گفت: این گردان ٥٠٠ نفرە زنان پیشمرگه در سال 1996 و بنا به دستور «جلال طالبانی» دبیرکل اتحادیه میهنی تشکیل شد و از آن زمان تاکنون در چندین جبهه جنگ حضور داشته است.

این فرماندە زن که دارای درجه سرتیپی است، گفت: این نیروها برای استفاده از سلاح‌هایی همچون دوشکا، خمپاره انداز و آر.پی.جی و سلاح های سبک مانند کلاشینکوف و چندین اسلحه دیگر آموزش دیدەاند و در جبهه‌های جنگ به آسانی از این سلاح ها استفاده می کنند.

سرتیپ ناهید افزود: زنان پیشمرگه کرد در جبهه‌های جنگ، خود را کمتر از مردان نمی‌دانند و در جنگها شرکت کرده و خسارات فراوانی به دشمن وارد آورده و قربانی دادەاند.

وی اشاره کرد: آخرین جنگی که گردان ما در آن حضور داشت جنگ روستای بشیر در جنوب کرکوک بود که در آنجا با افراد مسلح داعش جنگیدیم.

این فرمانده، درباره زندگی خانوادگی این نیروهای پیشمرگه گفت: اغلب زنان پیشمرگه دارای فرزند هستند اما دوشادوش مردان در سنگرهای نبرد مشغول جنگ هستند و بعد از پایان وظایفشان نزد خانواده و فرزندانشان بازمی گردند.

ناهید احمد رشید درباره شمار این نیروها گفت: شمار نیروهای پیشمرگه در این گردان به 500 تن می رسد. آنها به صورت داوطلبانه به نیروهای پیشمرگه پیوسته اند.

«ایوار نوزاد» یکی از زنان پیشمرگه این گردان گفت: هنگامی که به نیروهای پیشمرگه پیوستم 15 سال داشتم. نگرانی من در دفاع از سرزمینم به حدی بود که درحالی که هنوز تحصیلاتم به پایان نرسیده بود به صفوف نیروهای پیشمرگه پیوستم.

گردان دو واحد 106 نیروهای پیشمرگه وابسته به اتحادیه میهنی است و تحت نظارت «هیرو ابراهیم احمد» بانوی اول منطقه کردستان است و دفتر اصلی آن در نزدیکی شهر سلیمانیه است.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...