نسخه چاپی

اعتصاب در تیم ملی نیجریه

سران فوتبال نیجریه اعلام كردند قصد تكرار كاری كه همتایان آنها در فدراسیون فوتبال غنا انجام دادند را ندارند و فعلاً خبری از ارائه پاداش به بازیكنان این تیم نیست.

به گزارش نما،‌ پس از تیم ملی غنا که اعتراض‌ بازیکنانش به بدقولی سران فوتبال این کشور در ارائه پاداش‌های نقدی جنجال بزرگی به راه انداخت، خبر رسیده است که بازیکنان تیم ملی نیجریه‌ هم به خاطر عدم دریافت پاداش‌های خود اعتصاب کرده‌اند هرچند مسئولان فدراسیون فوتبال نیجریه قصد ندارند راه غنایی‌ها را دنبال کنند.

سران فوتبال غنا پیش از جام جهانی 2014 به بازیکنان خود به خاطر حضور در جام بیستم وعده پاداش‌های نقدی داده بودند اما این پاداش‌ 2.2 میلیون یورویی تا یک روز قبل از آخرین بازی ستاره‌های سیاه برابر پرتغال در مرحله گروهی پرداخت نشد که البته دلیل آن هم ترس مسئولان فدراسیون غنا از اعتصاب بازیکنان و عدم حضور آنها در میدان بود. هرچند غنا این بازی را در نهایت 2 بر یک باخت.

نیجریه‌ای‌ها اما قصد تکرار چنین کاری را ندارند و این در حالی است که گفته می‌شود بازیکنان تیم ملی این کشور روز پنجشنبه از انجام تمرینات خودداری کرده‌اند و ادامه تمرینات را منوط به دریافت پاداش خود دانسته‌اند. این وضعیت شبیه همان سناریویی است که اردوی آماده‌سازی نیجریه‌ای‌ها را پیش از حضور آنها در رقابت‌های جام کنفدراسیون‌های سال 2013 تحت‌الشعاع قرار داد.

با اینکه مسئولان فوتبال نیجریه از تأیید پرداخت پاداش بازیکنان خودداری کرده‌اند اما ظاهراً دیگر خبری از اعتصاب در این تیم نیست و عقاب‌ها روز گذشته (جمعه) به تمرینات بازگشتند.

مدیر رسانه‌ای فدراسیون فوتبال نیجریه در این خصوص اظهار داشت: مشکلی وجود ندارد. ما هیچ پولی به بازیکنان خود بدهکار نیستیم. روز پنجشنبه یک جلسه تشکیل شد که در آن بازیکنان و سرمربی تیم حضور داشتند. باید بگویم که هیچ هواپیمای حامل پولی در کار نیست.

نامشخص بودن پرداخت پاداش به بازیکنان نیجریه در شرایطی است که این تیم برای اولین بار در 16 سال گذشته به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی راه پیدا کرده است.

بازی بعدی تیم ملی نیجریه که یکی از همگروهان ایران در جام جهانی 2014 بود، برابر تیم ملی فرانسه است. عقاب‌ها در صورت غلبه بر خروس‌ها برای اولین بار جواز حضور در جمع هشت تیم برتر جام جهانی را کسب خواهند کرد.
منبع: تسنیم

۱۳۹۳/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...