نسخه چاپی

جنجالی‌ترین كارت قرمزهای جام جهانی

باتیستا ركورد سریع‌ترین اخراج در تاریخ جام جهانی را به نام خود ثبت كرده است. او تنها 56 ثانیه پس از ورود به میدان در بازی مقابل اسكاتلند به دلیل خطای وحشتناكش روی گوردون استراكان با كارت قرمز «خوئل كینیو» روبرو شد.

کارت های زرد و قرمز در طول بازی های جام جهانی همیشه جنجال ساز بوده اند اما در این میان برخی بیش از دیگر کارت ها جنجال سازتر می شوند که در ادامه به 4 کارت قرمز جنجالی خواهیم پرداخت:

** فرانچسکو توتی Francesco Totti (ایتالیا-کره جنوبی 2002)

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حضور کره جنوبی در جام جهانی 2002 را به طور کلی می توان جنجال برانگیز و سرشار از ابهام دانست اما شاید جنجال برانگیزترین این حوادث در بازی این تیم مقابل ایتالیا در مرحله یک هشتم نهایی شکل گرفت و جنجالی ترین حادثه این بازی هم اخراج ستاره ایتالیا، فرانچسکو توتی، از زمین بود.



بعد از اینکه بازی این دو تیم با تساوی 1-1 به وقت های اضافه کشیده شد، در ابتدا گل ایتالیایی ها که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان صحیح بود، آفساید اعلام شد اما این پایان بداقبالی لاجوردی پوشان نبود و بعد از آن هم داور کارت قرمز دوم را با این بهانه که توتی قصد فریب داور را داشته و شیرجه رفته، به ستاره تیم ملی ایتالیا نشان داد، تا این بازیکن مجبور به ترک زمین شود و ایتالیایی ها ده نفره به بازی ادامه دهند.

اما فیلم هایی که از این صحنه گرفته شد، نشان می داد که فرانچسکو توتی قصد فریب داور را نداشته و به طور طبیعی و با پیچ خوردن پایش به زمین خورده است.

** خوزه باتیستا José Batista (اروگوئه ـ اسکاتلند1986)

باتیستا رکورد سریع‌ترین اخراج در تاریخ جام جهانی را به نام خود ثبت کرده است. او تنها 56 ثانیه پس از ورود به میدان در بازی مقابل اسکاتلند به دلیل خطای وحشتناکش روی گوردون استراکان با کارت قرمز «خوئل کینیو» روبرو شد.

** پلاسیدو گالیندو Plácido Galindo (پرو ـ رومانی 1930)

کارت‌های زرد و قرمز از سال 1970 در فوتبال مورد استفاده قرار گرفت اما پیش از آن بازیکنان به دلیل خطاهای خشن‌شان مستقیماً‌ راهی رختکن می‌شدند. گالیندو با اخراج در اولین بازی‌اش در جام جهانی در مقابل رومانی، نامش را در کتاب رکوردها ثبت کرد. او اندکی پس از آغاز نیمه دوم به دلیل بازی خشن و ناجوانمردانه از بازی اخراج شد البته خشونت او موجب درگیری بازیکنان دو تیم شد به نحوی که برای آرام کردن اوضاع پلیس مجبور به مداخله شد.

** دیوید بکام David Beckham (انگلیس ـ آرژانتین 1998)

جام جهانی 1998 فرانسه تورنمنتی بود که ستاره های جوان انگلیس می خواستند در آن خودی نشان دهند. اما سیر حوادث سرنوشت دیگری را برای ستارگان جوان و کم تجربه انگلیسی رقم زد.بعد از عملکرد درخشان انگلیسی ها در مرحله گروهی، این تیم در مرحله یک هشتم به مصاف رقیب دیرینه اش، آرژانتین، رفت.

در دقایق اولیه نیمه دوم، ستاره جوان انگلیسی دیوید بکهام، از پشت روی دیگو سیمئونه تکل رفت و سیمئونه را نقش زمین کرد. داور دانمارکی بازی، کیم میلتون نیلسون نیز که در صحنه حاضر بود، بلافاصله کارت قرمزش را از جیب بیرون آورد.



نهایتا این بازی به ضربات پنالتی کشیده شد تا آرژانتین، انگلیس ده نفره را در این ماراتن نفس گیر شکست دهد و انگلیس حذف شود. یکی از نشریات جنجالی جزیره تیتر زد«10 شیر و یک پسربچه ابله»! دیوید بکام به دلیل دریافت کارت قرمز، بکام فصل کابوس‌واری را در جزیره سپری کرد و مدت ها گذشت تا طرفداران تیم ملی انگلیس، حرکت بکهام را به دست فراموشی بسپارند و او را ببخشند

۱۳۹۳/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...