نسخه چاپی

توصیه غیرمستقیم لاریجانی به مطهری

عکس خبري -توصيه غيرمستقيم لاريجاني به مطهري

وی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ توصیه من به همكاران خود این است كه با توجه به شرایط كشور در بیان مطالب خود و توجه به ارزش‌های سپاه طوری عمل كنند كه حرمت پاسداران عزیز حفظ شود و حرمت همه مسوولان قوای سه‌گانه نیز لحاظ شود و اگر انتقادی نیز وجود دارد با متانت بیان شود تا تاثیر آن طبق اصول امر به معروف و نهی از منكر بیشتر و بیشتر شود.

علي لاريجاني اظهار داشت: اين روزها كه به مذاكرات هسته‌يي ايران و 1+5 در بغداد نزديك مي‌شويم بايد غربي‌ها بدانند هرچند كه ملت ايران نسبت به برخوردهاي دوگانه كشورهاي زورگو دچار بي‌اعتمادي و ابهام جدي شده‌اند اما مشي ملت ايران حل مشكلات هسته‌يي در مذاكره عادلانه و واقعي است.

به گزارش ايسنا، رييس مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور جلسه علني امروز(سه‌شنبه) مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: 1+5 بايد متوجه باشد كه لازم است رفتارهاي گذشته خود را اصلاح نمايد و دست از بازيگري موذيانه در روند مذاكرات هسته‌يي بردارد چرا كه نمي‌شود در مذاكرات لبخند زد و در پشت سر دنبال اعمال ايذايي بود و ملت ايران همواره از مذاكرات واقعي استقبال مي‌كنند.

وي افزود: رويكرد اصلاحي 1+5 مي‌تواند منافع جدي‌اي را براي امنيت و آرامش منطقه و در سطح بين‌الملل داشته باشد و اميد است كشورهاي مذاكره‌كننده عضو 1+5 به اين موضوع توجه لازم را داشته باشند.

لاريجاني تصريح كرد: قطعا كشورهاي 1+5 حضور ذهن دارند كه مسير تحولات منطقه‌ايي حكايت از روشن‌بيني اسلامي دارد و اتفاقات مصر ، تونس ، ليبي و ساير كشورها مويد اين موضوع است و بايد بدانند زمان بازي‌هاي تاكتيكي و مفلوكانه سياسي در مذاكرات هسته‌يي با ايران به پايان رسيده است.

همكاران در بيان مطالب خود بايد حرمت پاسداران و مسوولان قوا را حفظ شود

رييس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: امام محمدباقر(ع) به خوبي توانست از فرصت تاريخي خود در بسط و گسترش فقه اسلامي استفاده كند و فقه اسلامي امروز ريشه در مدرسه علمي امام باقر(ع) دارد و بي‌گمان امروز حوزه‌هاي علميه مديون مجاهدت‌هاي علمي اين امام است.

لاريجاني اظهار داشت: مجلس هشتم در سالهاي اخير براي رشد و تعالي حوزه‌هاي علميه امام باقر(ع) و امام صادق(ع) گام‌هاي خوبي برداشته و در تصويب و تخصيص بودجه براي اين نهادهاي علمي حركت‌هاي مطلوبي داشته كه اين اتفاق از حسنات مجلس هشتم است و اميدواريم همه ما در ماه رجب كه ماه خداست با روزه و استغفار باعث خرسندي خداوند شويم.

وي با اشاره به فرا رسيدن ايام آزادسازي خرمشهر گفت: آزادي خرمشهر به راستي روز مقاومت و ايثار است و روز 14 خرداد روز دزفول قهرمان بر همه مجاهدان اين راه مبارك باد؛ چرا كه اين اتفاق يك تغيير استراتژيك را در جنگ رقم زد و معادلات صدام و حاميانش را بر هم زد چراكه آنها با جنگ‌افروزي ديگري در منطقه ديگر به دنبال سرپوش گذاشتن بر اين موضوع بودند.

وي افزود: ريشه اين فتح بزرگ از تحولات دروني كشور آغاز شد چرا كه تا وقتي كه فرماندهي كل قوا به دست بني‌صدر خائن بود او مجال به نيروهاي سپاه و بسيج نمي داد تا سرنوشت جنگ را تغيير دهند و در مدت مسووليت وي چهار عمليات مستقل شكست خورد و اميدواري‌هايي در دل نيروهاي عراقي ايجاد كرد و آبادان برخلاف دستور امام همچنان در محاصره باقي ماند و خرمشهر در اشغال بود.

وي ادامه داد: ماجراجويي‌هاي بني‌صدر توسط نيروهاي منافقين و عناصر داخلي، انقلاب را وارد يك فضاي آشوب كرد اما با عزل او توسط مجلس شوراي اسلامي يك وحدت در دل مردم انقلابي ايجاد شد كه به دنبال آن منافقان دست به ترورهاي كوركورانه زدند كه امام امت يكبار ديگر توانست با استفاده از توان سپاه و بسيج و گشت ثارالله عمليات فوق العاده‌اي را در خنثي‌سازي اين ترورها انجام دهد و آرامش را در صحنه سياسي كشور ايجاد كند كه نتيجه آن قوت سپاه اسلام در دفاع مقدس بود.

لاريجاني تصريح كرد: بعد از اين اتفاقات با فاصله اندكي حصر آبادان شكسته شد و خرمشهر نيز فتح شد و دستپاچه‌گي بزرگي در صف متحدان غربي و شرقي صدام ايجاد شد كه نفوذ معنوي فرماندهي كل قوا در دل نيروهاي سپاه و بسيج و ساير نيروهاي انقلابي و استفاده از تاكتيك‌هاي غيرمتعارف جنگي اين سرافرازي و عزت را براي مردم رقم زد كه تا كنون سرافرازي ايران عزيز را بيمه كرده است.

رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه از فرار پر هراس نيروهاي صدام از عمليات بيت‌المقدس تا شعار قادسيه، صدام فاصله زيادي دارد افزود: اين فاصله معنادار نشان از رهبري فقيه عادل و پايبندي مردم خوزستان و مجاهدت ارتش ، سپاه و بسيج بود كه قدرت نفوذ معنوي ولايت را نشان مي‌داد كه بايد به راستي قدر آن را بدانيم و همين نفوذ معنوي ولايت فقيه بود كه توانست در مساله هسته‌يي با تدابير خود اين عزتمندي را براي كشور رقم بزند لذا لازم است كه مسوولان با توجه به همه اين موضوعات و غيرتمندي مردم خوزستان و به خصوص آبادان و خرمشهر به حل مشكلات آنان كه اكثرا مرتبط با اشتغال و آب آشاميدني است اقدام نمايند.

وي با اشاره به وضع موجود كشور و شرايط خاص منطقه‌اي خاطرنشان كرد: بايد هميشه ما قدر نيروهاي مسلح كشور را بدانيم و اجازه ندهيم فداكاري‌ها و ايثار آنها در فضاي سياسي كشور مشوه شود و من در سال‌هاي خدمت خود در سپاه هميشه شاهد آن بودم كه سپاه يك نهاد انقلابي است كه روح شهادت‌طلبي،‌ مكتبي‌بودن و ولايتي بودن درآن موج مي‌زند لذا وظيفه همه ماست كه حمايت معنوي و مادي خود را از ارتش و سپاه نماييم و مجلس شوراي اسلامي نيز در اين چند ساله توجه زيادي به بنيه نظامي كشور نموده است.

وي خطاب به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت:‌ توصيه من به همكاران خود اين است كه با توجه به شرايط كشور در بيان مطالب خود و توجه به ارزش‌هاي سپاه طوري عمل كنند كه حرمت پاسداران عزيز حفظ شود و حرمت همه مسوولان قواي سه‌گانه نيز لحاظ شود و اگر انتقادي نيز وجود دارد با متانت بيان شود تا تاثير آن طبق اصول امر به معروف و نهي از منكر بيشتر و بيشتر شود.

علي لاريجاني در پايان تاكيد كرد: بايد همه سخنان در شرايط موجود كشور و در آستانه مذاكرات مهم 1+5 با ايران در بغداد به شكلي بيان شود كه باعث همبستگي و اتحاد براي ملت و مسوولان كشور باشد.

۱۳۹۱/۳/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...