نسخه چاپی

مقایسه دستمزد كروش با چند مربی تیمهای راه یافته به جام جهانی

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

اساسا دستمزد مربيان خارجي مانند هر کالاي ديگري بر اساس مکانيسم عرضه و تقاضا تعيين مي‌شود و براي بررسي دستمزد کي‌روش راهي جز مقايسه دستمزد وي با ساير مربيان جام جهاني که مربيگري يک تيم ملي خارجي را پذيرفته‌اند، وجود ندارد.

دستمزد کي‌روش در مربيگري تيم ملي حدود 2 ميليون دلار در سال است که اين رقم کمتر از يک پنجم دستمزد 10.7ميليون دلاري فابيو کاپلو مربي ايتاليايي تيم روسيه است که در دور مقدماتي با جام خداحافظي کرد. آلبرتو زاکروني ايتاليايي که سرمربيگري تيم ژاپن حذف شده را برعهده داشت نيز با 2.6 ميليون دلار، دستمزدي بيش از کارلوس کي‌روش داشته است.

يورگن کلينزمن مربي آلماني تيم آمريکا نيز با دستمزد 2.5 ميليون دلاري گران‌تر از کي‌روش تمام شده است. در مورد مربيان خارجي که با دستمزدي کمتر از کي‌روش توانسته‌اند به عملکرد قابل‌قبولي دست يابند فقط مي‌توان به دو استثنا اشاره کرد. خورخه لوئيس پينتو مربي کلمبيايي تيم کاستاريکا که تقريبا به عنوان يک معجزه جام توانست در صدر جدول گروه مرگ به همراه انگلستان، اروگوئه و ايتاليا قرار بگيرد و ديگري وحيد هليل‌هودزيچ مربي بوسنيايي تيم الجزاير که توانست اين تيم را به دور بعدي جام جهاني رهنمون سازد.

۱۳۹۳/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...