نسخه چاپی

روزه داران دور این غذاها را خط بكشند

مشاور تغذیه و رژیم‌شناس گفت: وعده سحری به هیچ عنوان نباید حذف شود به دلیل اینكه ادامه دادن این روال سبب افت وزن بدن می‌شود.

سید احمد ربیعی مشاور تغذیه و رژیم‌شناس، با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: برای اینکه هنگام روزه‌داری کمتر تشنه شوید بهتر است در برنامه غذایی سحری از خوردن غذاهایی از جمله انواع کوکو، بادمجان، سوسیس و کالباس، سس مایونز، سیر و پیاز و همچنین غذاهای چرب و پرنمک که سبب تشنگی زیاد در طول روز می‌شود، پرهیز کنید.

وی ادامه داد: سعی کنید از غذاهای آب پز شده و خورشت‌های آبدار و کم نمک استفاده کنید.

مشاور تغذیه و رژیم شناس بیان داشت: خوردن مواد شیرین مانند زولبیا و بامیه هنگام سحر سبب افت سریع قند خون و احساس گرسنگی در طول روز می‌شود.

ربیعی یادآور شد: بعد از خوردن سحری، بهتر است هنگام مسواک زدن برای کاهش تشنگی و خشکی دهان، از حجم کمتری خمیر دندان استفاده کنید.

وی تصریح کرد: سعی کنید در ماه رمضان میوه‌های آب‌دار و سبزی‌های بیشتری مصرف کنید تا در طول روز دچار تشنگی نشوید.

مشاور تغذیه و رژیم شناس خاطرنشان کرد: بهتر است هنگام افطار از مخلوط آب‌لیموی تازه با آب یا چای کمرنگ یا شربت خاکشیر به جای قهوه و چای پررنگ استفاده کنید.

ربیعی با تاکید بر خوردن هشت تا 12 لیوان آب از افطار تا هنگام سحر، گفت: این امر سبب می‌شود تا فرد در طول روز کمتر دچار تشنگی شوید.

وی با بیان اینکه برای اینکه بعد از خوردن افطار و سحری دچار سوزش معده و ترش کردن نشوید بهتر است از غذاهای سبک و کم چرب استفاده کنید، افزود: در ضمن پس از اتمام غذا مایعات بخورید و بلافاصله بعد از خوردن سحری به رختخواب نروید.

مشاور تغذیه و رژیم شناس با اشاره به اینکه بهتر است افطار خود را با یک استکان آب ولرم یا یک فنجان شیر و عسل باز کنید، گفت: از خوردن غذا و شیرینی‌های فراوان هنگام افطار بپرهیزید تا دچار سنگینی و مشکلات معده نشوید.

ربیعی بیان داشت: سعی کنید وعده‌های غذایی مانند پلو و خورش را دو ساعت بعد از افطار میل کنید تا هضم آن آسان باشد.

وی اظهارداشت: برای جلوگیری از بروز یبوست و مشکلات روده، بعد از خوردن افطار آلو و انجیر خیس شده و میوه‌هایی همچون گلابی، هلو و هندوانه میل کنید.

مشاور تغذیه و رژیم شناس خاطرنشان کرد: ورزش سبک و پیاده روی بعد از افطار به هضم غذا و جلوگیری از یبوست کمک زیادی می‌کند.

ربیعی با اعلام اینکه وعده سحری به هیچ عنوان نباید حذف شود، افزود: به دلیل اینکه ادامه دادن این روال در طول ماه رمضان سبب افت بدنی و تحلیل عضلانی می‌شود.

۱۳۹۳/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...