نسخه چاپی

آیت در واكنش به افشاگری بنی صدر چه كرد؟

دكتر محمود كاشانی گفت: این بهترین موقع برای كوبیدن قانونی بنی‌صدر است و حق دكتر آیت است كه علیه بنی‌صدر به دیوان عالی كشور شكایت كند. چون بنی‌صدر سخنان او را تحریف كرده است.

اسدالله بادامچيان - هنگامي كه طرح و توطئه تبليغاتي بني‌صدر عليه شهيد آيت تحت عنوان كودتاي آيت عليه بني‌صدر در جامعه مطرح شد؛ پس از پيگيري فراوان بالاخره نوار را از بني‌صدر گرفتيم تا ببينيم ايشان چه گفته است كه آن همه بني‌صدر مظلوم‌نمايي مي‌كند.
نوار را داديم به آقاي شهيد جواد مالكي پياده كرد و متن را آورد به شوراي مركزي و گفت اصلاً آقاي آيت اين بحث‌ها را كه بني‌صدر مي‌گويد مطرح نكرده است.
وضع براي آقاي آيت به گونه‌اي شده بود كه حتي در مجلس شوراي اسلامي كسي با او حرف نمي‌زد يا وقتي براي سخنراني به جايي مي‌رفت عليه او شعار آيت كودتاچي و آيت اعدام بايد گردد مي‌دادند. در اين جلسه آقاي دكتر محمود كاشاني گفت: اين بهترين موقع براي كوبيدن قانوني بني‌صدر است و حق دكتر آيت است كه عليه بني‌صدر به ديوان عالي كشور شكايت كند. چون بني‌صدر سخنان او را تحريف كرده است. همه اين نظر را تأييد كردند و گفتند موقعيت خوبي است كه آقاي بهشتي رئيس‌جمهور را بخواهد و به اين شكايت رسيدگي كند.
شهيد آيت الله دكتر بهشتي گفتند: چون بني‌صدر رئيس جمهور است بايد اين مسئله را ابتدا در محضر امام مطرح كنيم و از امام اجازه بگيريم. همه تأييد كردند و گفتند: امام هم عادل است و راضي نيست حق كسي ضايع بشود. دكتر بهشتي خدمت امام رسيد و سپس گزارش ديدارشان را با امام به شوراي مركزي حزب دادند. ايشان گفتند: امام بعد از عرايض من فرمودند: اگر بشود شما يك ميثاق وحدتي با آقاي بني‌صدر ببنديد. من كارهاي بني‌صدر را توضيح دادم و گفتم آقاي آيت مي‌خواهد شكايت بكند و حق هم دارد ولي ما نظرمان اين بود كه چون مسئله مهم است شما در جريان باشيد. امام دوباره فرمودند: من نظرم اين است كه اگر ميثاق وحدتي با آقاي بني‌صدر ببنديد خوب است!‌ شهيد بهشتي به جلسه گفت: حالا نظر شما چيست؟ سروصداي بعضي دوستان درآمد كه حداقل اين است كه شكايت آقاي آيت عليه بني‌صدر مطرح نشود و شكايت را پس بگيرند، ديگر چرا با بني‌صدر ميثاق وحدت ببنديم؟ حتي يكي دو تا از دوستان هم قدري تند شدند.
شهيد بهشتي گفتند: البته اين حق آقاي دكتر آيت است كه شكايت بكند يا نه. بعد از آقاي آيت پرسيدند نظر شما چيست؟ اين بزرگوار هم گفتند هر چند من مظلوم واقع شده‌ام و اگر شكايت بكنم چيزي براي بني‌صدر باقي نمي‌ماند ولي وقتي فقيه عادل ما مي‌گويد برويد با ايشان ميثاق وحدت ببنديد براي ما راه ديگري باقي نمي‌ماند و من نظرم اين است كه بايد به نظر امام عمل كنيم. كه اين موضع انصافاً موضع خيلي مهمي بود كه شهيد آيت به رغم آن همه مظلوميتي كه از بني‌صدر کشیده بود در پيش گرفت. دكتر بهشتي هم گفت: اين است معناي ولايت فقيه و تبعيت از آن كه ما بحث‌هايمان را بكنيم و نظرمان را هم بدهيم و در آخر نظر امام را رعايت كنيم.

۱۳۹۳/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...