نسخه چاپی

افشای رانت میلیاردی در واردات خوراك دام

عضو هیئت رئیسه كمیسیون كشاورزی، از رانت خواری میلیاردی یك شركت انحصاری وارد كننده خوراك دام و طیور خبر داد و گفت: با وجود لغو امتیاز این شركت و قرار گرفتن نام آن در لیست سیاه وزارت صنعت، به دلیل وجود لابی‌هایی همچنان این سوء استفاده‌ها از بیت المال ادامه دارد.

به گزارش نما به نقل از خانه ملت،‌ سید محمد سادات ابراهیمی از رانت میلیاردی در واردات محصول دی ال متیونین (زمینه خوراک دام و طیور) توسط یک شرکت تکلون انگلیسی خبر داد و افزود: دی ال متیونین (زمینه خوراک دام و طیور) کالایی است که سالهای سال در انحصار شرکت تکلون انگلیسی بوده است که پس از سالها انحصار با پیگیری های قابل توجه سازمان بازرسی کل کشور لغو انحصار شد.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه این شرکت با استفاده از ارز مرجع در سالهای گذشته نسبت به واردات محصول دی ال متیونین اقدام می‌کرده است، تصریح کرد: در حالی که باید هر کیلو از این محصول را مطابق ارز مرجع 6900 تومان در بازار عرضه می شده است با چند برابر قیمت و گاهی تا 30 هزار تومان به فروش رسیده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ادامه داد: در واقع شرکت واردکننده تا 5 برابر قیمت واقعی محصول از بیت المال سوء استفاده کرده که با این اقدام غیرقانونی هزینه‌های زیادی بر مردم و دولت تحمیل شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: مرغداران و دامداران که خریداران اصلی متیونین همان زمینه خوراک دام و طیور ناچارا این کالا را به دلیل انحصاری بودن آن با هر قیمتی که شرکت انحصاری وارد کننده تعیین می کرده است، خریداری می‌کردند.

سادات ابراهیمی تاکید کرد: عمل این شرکت در شرایط تحریمی به وجود آمده در سالهای اخیر و در شرایطی که باید ارز کشور در بخش های دارو و درمان و تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز هزینه می‌شد، باعث افزایش قیمت تولید مرغ و سایر گرانی ها شده است.

وی با یادآوری اینکه شرکت تکلون توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در لیست سیاه قرار گرفته است ادامه داد: از آنجایی که این افراد به دنبال مطامع نامشروعی بودند با تاسیس دو شرکت با نام های دیگر و با لابی هایی که شرکت انگلیسی فراهم کرده است همچنان به کارهای غیرقانونی خود ادامه می‌دهند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: مقامات قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور پیگیری های خود در زمینه جلوگیری از رانت خواری میلیاردی این افراد متخلف را ادامه دهد و از اتلاف بیت المال و سوء استفاده این افراد سودجو جلوگیری کنند.

۱۳۹۳/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...