نسخه چاپی

بابك‌حمیدیان:انتخاب بازیگر براساس رانت است

انتخاب بازیگر در سینمای ایران نه براساس شخصیت بلكه بر اساس رانت است كه این اصلا خوشایند نیست.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، برنامه سینمایی "هفت" شب گذشته با اجرا و سردبیری "محمود گبرلو" از شبکه سه سیما به روی آنتن رفت.

"بابک حمیدیان" بازیگر سینما در بخش اول مهمان برنامه "هفت" بود.

در ابتدای برنامه آیتمی از تمام فیلم‌هایی که "بابک حمیدیان" ایفای نقش کرده بود، پخش شد.

"بابک حمیدیان" پس از دیدن این آیتم گفت: با تماشای این وله هیجان زده‌ام،‌خدا را شاکرم که مسیر سختی را طی کردم ولی آن چیزی که الان مشاهده می‌کنم احساس خوبی به من می‌دهد.

وی افزود: مسیر زندگی‌ام هموار نبوده، مسیری به دور از هیجانات و رسوم بازیگری، آنچه که من از بزرگان این عرصه آموختم این بوده که هیجان زده نباشم و فکر نکنم که سوپر استار خواهم بود.

وی در پاسخ به اینکه چرا بابک حمیدیان خود را تکرار نکرده و این مسئله از چه نشات گرفته عنوان کرد: این مسئله نشات گرفته از نقش‌های متفاوت پیشنهاد شده به من است.

وی در ادامه تصریح کرد: برنامه "هفت" این خطر را برای انسان دارد که در دایره قضاوت سخت از سوی همکاران قرار می‌گیرد. بنابراین باید محافظه کارانه صحبت کرد تا دوستان خود را از دست ندهیم.

"حمیدیان" در پاسخ به اینکه هنگام انتخاب نقش‌هایش به چه می‌اندیشید اظهار داشت: در "هیس دخترها فریاد نمی‌زنند" هرگز فکر نکردم یک نقش کوچک، تاثیرگذار نخواهد بود آن نقش چالش‌های کوچک برای من داشت هرچند در جشنواره فجر مورد توجه قرار نگرفت.

وی درباره الگوی زندگی خود اینگونه عنوان کرد: الگوی رفتاری برای من جذاب هستند الگوی انسانی داشتن مطلوب نیست، ولی هر آن کسی که برایم اخلاق مدار زندگی کرده باشد احساس خوبی داشته و به مردم پیرامون خود، این احساس را داده الگوی من است.

"حمیدیان" تصریح کرد: من سعی می‌کنم انسان سالمی باشم بنا به پرونده 12 ساله از تئاتر زندگی احساس خوبی دارم و کسی را نرنجانده‌‌ام.

"حمیدیان" در پاسخ به اینکه در مقابل رقبا چطور رفتار می‌کنید گفت: احساس داشتن رقیب نمی‌کنم همه دوستان هم نسل من دوستان من هستند و با هر کدام از بازیگران هم سن و سال خودم از زن و مرد، احساس خوبی داشته‌ام نه کسی را رنجانده‌ام و نه از کسی رنجیده‌ام و با خنده گفت خدا کند یک نفر تلفن بزند گفته‌هایم را تایید کند.

"حمیدیان" اظهار داشت: حال این نسل حال بدی نیست خون جدیدی که به جریان فیلمسازی ما دمیده شده حال همه را خوب کرده، شاید از لحاظ تکنیک ضعیف باشیم ولی با این وجود "جدایی نادر از سیمین" در این وضعیت ساخته شده امیدوارم وضعیت بهتر شود.

وی در خصوص انتخاب بازیگر عنوان کرد: انتخاب بازیگر براساس شخصیت نیست بلکه براساس رابطه و رانت است که این مسئله اصلا خوشایند نیست، گاهی رویای من بازی با یک کارگردان است ولی آن کارگردان خبر ندارد، دوستان دستیار در این مورد بسیار تاثیر گذارند.

وی در خصوص بازی در فیلم "چ" و کارگردانی "حاتمی کیا" اظهار داشت: "حاتمی‌کیا" در سینمای دفاع مقدس به مانند مرحوم "ملاقلی‌پور" شاخص است.

کار با "حاتمی‌کیا" آسان نیست چون اوتورا در فضایی خالی قرار می‌دهد که قرار به فیلم بردار نیست می‌خواهد از صفر به صد برسی.

وی افزود: "حاتمی کیا" فرصتی به تو نمی‌دهد و با یک دوربین هندی‌کن قدیمی به دنبال تو می‌آید و بعد رهایت می‌کند و با اشاره دست از تو می‌خواهد وارد قاب شوی.

"حمیدیان" بیان کرد: از حضور در برنامه "هفت" احساس خوبی دارم سینمای این سرزمین سینمای شریف و پاک است امیدوارم انسان‌ها با پیغام این فضا را آلوده نکنند.

وی ادامه داد: امیدوارم به توانایی و احساس انسان‌ها، ارزش گذاشته‌ شود برخی بازیگران تئاتر که مهجور کار می‌کنند، به حقوقشان برسند و امیدوارم سایه بزرگترهای سینما بالای سر سینمای ما باشد.

وی در پایان در خصوص رمز موفقیت خود خاطرنشان کرد: اگر با سکوت به مسیرم فکر کنم صبر کردم، حرف بزرگترهایم را گوش دادم، حق کسی را در بازیگری ضایع نکردم، برای بازیگری تلاش و گریه کردم، با کسب جایزه به خودم آفرین گفتم و تمام این‌ها رمز موفقیت است.

۱۳۹۳/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...