نسخه چاپی

روسیه: حالا نوبت خلع سلاح اسراییل است

با تكمیل روند خروج تسلیحات شیمیایی از خاك سوریه، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز از رژیم صهیونیستی خواست به معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) بپیوندد.

به گزارش نما به نقل از واحدمرکزی‌خبر، «سرگئی ریابکف» گفت: مسکو بر ضرورت پیوستن اسراییل به «ان پی تی» اصرار دارد.

وی در نشست خبری در پایان سفرش به دمشق افزود: تکمیل خروج سلاح های شیمیایی از سوریه باید انگیزه ای باشد تا تل آویو تسلیحات کشتار جمعی خود را نابود کند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: روسیه همیشه بر ضرورت عاری سازی خاورمیانه از سلاح های کشتار جمعی اعم از شیمیایی یا هسته ای تاکید می کند و برای تحقق این هدف، پیوستن اسراییل و کشورهای عربی به معاهده ها و توافقنامه های مربوط ضروری می داند.

ریابکف در ادامه خاطرنشان کرد: روسیه برای برگزاری همایش بین المللی به منظور عاری سازی منطقه از سلاح های کشتار جمعی همواره با سایر طرف های بین المللی در تماس است.

این دیپلمات ارشد روس همچنین از اینکه دولت سوریه نسبت به توافقات با جامعه بین اللمللی پایبند بوده و همه اسلحه شیمیایی خود را تحویل طرفهای ذیربط بین المللی داده است ، قدردانی کرد و گفت: اینک وقت آن فرا رسیده که مقامات اسرائیل هم همین روند را در پیش بگیرند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در سفر دو روزه خود به دمشق با مقامات عالیرتبه سوری از جمله بشار اسد، رییس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

ریابکف گفت: در این دیدارها بار دیگر دیدگاه روسیه مبنی بر ضرورت حل سیاسی بحران سوریه را تشریح و مراتب انزجار مسکو را از ادامه حمایت تسلیحاتی و مالی برخی طرفهای بین المللی و کشورهای منطقه از گروه های تروریستی اعلام کردم.

۱۳۹۳/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...