نسخه چاپی

وزیر ارشاد: مردم به گوگل واكنش نشان دهند

عکس خبري -وزير ارشاد: مردم به گوگل واكنش نشان دهند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی كه درباره پیگیری‌ موضوع شكایت ایران از گوگل، گفت: این موضوع در وزارت امور خارجه دنبال می‌شود، اما ما انتظار داریم كه خود مردم هم نسبت به این موضوع واكنش نشان دهند.

به گزارش نما به نقل از ايسنا، سيدمحمد حسيني صبح امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ايسنا در ارتباط با آخرين وضعيت پيگيري شكايت ايران از گوگل درباره موضوع حذف نام خليج فارس از روي نقشه اين موتور جست‌وجو گفت: ما در گذشته هم شاهد بوديم كه برخي تغييرات در نام خليج‌فارس ايجاد شده بود، اما به دنبال واكنش مردم افرادي كه دست به چنين اقدامي زده بودند، مجبور به عذر‌خواهي شدند. اين‌بار هم خواسته ‌ي ما اين است كه مردم منتظر تصميم ادارات دولتي نمانند و در ارتباط با اين موضوع چه ايرانيان داخل و چه ايرانيان خارج كشور از خود واكنش نشان دهند.

وزير ارشاد در ادامه صحبت‌هاي خود در پاسخ به سوالي درباره آمدن مدير مسوول رويترز به ايران تاكيد كرد: به هرحال اين افراد مي‌آيند و مذاكراتي صورت مي‌گيرد.

حسيني در ارتباط با موضوع اخلاق حرفه‌اي در مطبوعات هم اظهار كرد: لازم است كه گاه از برخي علماي رباني و وارسته دعوت شود كه درباره‌ي اين موضوع صحبت‌هايي داشته باشند، اما به هرحال خود مطبوعاتي هم مي‌تواند در اين زمينه فعاليت كند.

وي در ادامه‌ي صحبت‌هاي خود در پاسخ به سوال ديگري كه در ارتباط با بزرگ‌‌ترين چالش‌هاي فعلي مطبوعات مطرح شده بود، گفت: تعداد و تنوع مطبوعات در كشور ما قابل توجه است، اما لازم است تمام اين رسانه‌ها در خدمت وفاق و همدلي بيشتر كمك كنند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: اگر مطبوعات بخواهند در زمينه‌ي تنش‌زايي گام بردارند، اتفاقات خوبي نخواهد افتاد، چراكه ما بايد همواره علاوه بر داخل كشور، خارجي‌ها را نيز مدنظر داشته باشيم و سوء‌استفاده آنها را نيز مورد توجه قرار دهيم.

حسيني در عين حال گفت: اكنون كم‌قدرت‌هاي مختلف جهان در حال برنامه‌ريزي عليه ما هستند و ما بايد در كشور به گونه‌‌ي مناسب برخورد كنيم.

وي با تاكيد بر نياز كشور به نقش سازنده مطبوعات عنوان كرد: به هر حال مطبوعات مي‌توانند با ارائه‌ي اشكال‌ها و ايرادها به شكل مناسب به ايجاد فضاي شادابي كشور كمك كند، خوشبختانه اكنون در زمينه‌هاي علم و فن‌آوري كتاب و بسياري عرصه‌هاي ديگر گام‌هاي ديگري برداشته شده است. البته هنوز با رسيدن به آرمان‌ها فاصله داريم، اما لازم است كه نقاط قوت را هم پيگيري كنيم.

حسيني در بخش پاياني صحبت‌هاي خود در پاسخ به سوالاتي كه درباره وضعيت كاغذ مطرح شده بود، بار ديگر توضيح داد: حمايت ما در زمينه‌ي كاغذ به اين شكل است كه وارد‌كنندگان اين كالا بتوانند با بهره‌گيري از ارز مرجع به واردات كاغذ بپردازند كه قطعا اگر واردات كاغذ با نرخ ارز مرجع صورت گيرد، ديگر نمي‌توان در داخل كشور اين كالا را با قيمت بالا به فروش رساند. به هر حال ما در اين زمينه در تلاش هستيم و به‌طور دائم با وزارت صنعت و بازرگاني تعامل داريم.

۱۳۹۱/۳/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...