نسخه چاپی

ولاسكو درباره ایران به كواچ چه گفت؟

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: ولاسكو گفته بود كه این، نهایت توانایی والیبال ایران است ولی من چنین باوری ندارم.

به گزارش نما، اسلوبودان کواچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران با حضور در برنامه توپ و تور شبکه سوم سیما به صورت زنده در مورد تیم ملی والیبال ایران صحبت کرد.

او صحبت‌هایش را اینطور آغاز کرد: من سابقه بازی در تیم‌های آذرپیام و پگاه ارومیه را در لیگ برتر ایران دارم و به همین خاطر از کیفیت بازیکنان ایرانی کاملاً آگاه هستم. باید بگویم که بعد از ولاسکو، وظیفه سنگینی به من محول شد، چون باید جای یکی از بزرگترین و بهترین مربیان دنیا را پر می‌کردم. من به توانایی‌های خود و بازیکنانم ایمان دارم. ولاسکو گفته بود که این، نهایت توانایی والیبال ایران است ولی من چنین باوری ندارم. من ایران را انتخاب کردم تا همه شاهد بازی‌های بهتری از تیم ملی باشیم.

کواچ ادامه داد: ما سعی می‌کنیم در هر مسابقه به بالاترین سطح ممکن برسیم ولی این کار گاهی امکانپذیر نیست. ما در لیگ جهانی با بهترین تیم‌های جهان بازی می‌کنیم. برای ما مهم این است که بتوانیم کیفیت بالای خود را در طولانی مدت و در سطح جهان، حفظ کنیم. سقف توانایی‌های والیبال ایران چیزی نیست که الان می‌بینید. دستیاران من، یک ماه زودتر از آمدن من به تهران کار را شروع کردند و به تدریج اوضاع بهتر شد.

بوبان کواچ گفت: من باید از مردم تشکر کنم، چون بابت هر امتیاز مدیون آنها هستیم. با وجود تماشاگرانی که برای حمایت ما به سالن می‌آیند، 20 درصد به توانایی‌های ما اضافه می‌شود. آنها فوق‌العاده هستند و بازیکنان من با وجود آنها تشویق می‌شوند تا بهتر بازی کنند. در والیبال همه چیز در زمین مشخص نمی‌شود و ما باید رابطه خود را با تماشاگران حفظ کنیم. ایرانی‌ها می‌خواهند همیشه بهترین‌ها را داشته باشند. ما هم باید روند صعودی خود را گام به گام طی کنیم. البته ممکن است همیشه پیروزی برای ما نباشد، بنابراین باید از والیبال لذت ببریم.

سرمربی صرب تیم ملی والیبال تصریح کرد: بازی دوم مقابل لهستان برای ما خیلی مهم است. ما کیفیت و همه چیز را برای بردن در اختیار داشته و فقط نیاز به تمرکز داریم. من از بازیکنانم خواسته‌ام تا پیروزی در بازی اول را فراموش کنند و فقط به فکر بازی دوم باشند. آنها باید هرچه در توان دارند را به نمایش بگذارند. ما در گروه سختی قرار داریم و این پیروزی برای ما خیلی مهم است. ما باید پای‌مان را از کلمه امید فراتر بگذاریم و به ارائه بازی‌های بهتر فکر کنیم.

کواچ درباره حفظ آمادگی بدنی خودش گفت: من والیبال بازی نمی‌کنم ولی سعی می‌کنم آمادگی بدنی خود را حفظ کنم، چون در غیر اینصورت، حس خوبی نخواهم داشت. من باید الگوی مناسبی برای شاگردانم باشم و به همین دلیل از مربیانی که شکم بزرگی دارند، خوشم نمی‌آید! اگر من تنبل باشم این حس را به بازیکنانم هم منتقل می‌کنم.

بوبان اضافه کرد: بهترین خاطره ورزشی من از المپیک 2000 سیدنی است که قهرمان شدیم. آرمان هر ورزشکاری است که در المپیک حضور داشته باشد و من خوش‌شانس بودم که توانستم یک مدال برنز و یک مدال طلای المپیک را به دست آورم. والیبال، بعد از خانواده، تمام زندگی من است. من وقتی در زمین والیبال در حال مربیگری هستم، فقط به والیبال فکر می‌کنم. من معتقدم که داشتن استعداد پنج درصد کل قضیه است و باید با تلاش به سطوح بالا رسید.

کواچ گفت: ما بعد از لیگ جهانی، مسابقات قهرمانی جهان در لهستان را پیش رو داریم. بازیکنان من بعد از لیگ جهانی، چند روز استراحت می‌کنند تا برای مسابقات پیش رو تمرکز لازم را داشته باشند. والیبال سطح بالایی در لهستان بازی خواهد شد. ولاسکو، کارهای خوبی در ایران انجام داده و بازی دوستانه‌ای که با تیم ملی آمریکا خواهیم داشت برای ما مفید خواهد بود. ما باید اطلاعات لازم را در مورد تیم‌ها جمع‌آوری کنیم. میزبانی چند تورنمنت در تهران نیز می‌تواند به پیشرفت تیم ما کمک کند. در مجموع حس می‌کنم حریفان ما از ایران هراس دارند.

سرمربی تیم ملی ایران درباره زیر نظر داشتن لیگ برتر گفت: سعی می‌کنم بازی‌های لیگ را زیر نظر داشته باشم و استعدادهای جدید را کشف کنم. علاوه بر این با مربیان لیگ برتری هم بحث و تبادل نظر داشته باشم. در حال حاضر رابطه خوبی با حسین معدنی داشته و شناخت مناسبی از موقعیت بازیکنان تیم دارم. همچنین تلاش می‌کنم تا ارتباطه‌ام با باشگاه‌ها و مربیان آنها بیشتر شود. من همکارانی در تیم ملی دارم که به من کمک می‌کنند ولی دیدن یکی دو بازی از لیگ برتر کافی نیست و باید برای کشف استعدادها همه بازی‌ها را ببینیم. ما باید همیشه در تیم ملی بازیکنان آماده‌ای در اختیار داشته باشیم. بعد از پایان مسابقات ملی، تمرکزمان روی باشگاه‌ها خواهد بود.

کواچ در پایان گفت: به حمایت مردم نیاز داریم ولی قولی در مورد برد یا باخت به آنها نمی‌دهم. ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا بهترین نمایش را داشته باشیم.

۱۳۹۳/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...