نسخه چاپی

وضعیت ۳۴۰ فرماندار مشخص شد

جواد ناصریان، معاون وزیر كشور گفت: هم‌اكنون از بین ۴۳۰ فرماندار ۳۴۰ فرماندار را تعیین تكلیف كرده‌ایم.

به گزارش نما، جواد ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور با اشاره به موضوع تقسیم‌بندی 5 منطقه‌ای استان‌ها در وزارت کشور و با بیان اینکه تفسیرهای غلطی از این تقسیم‌بندی مناطق صورت گرفته است، اظهار داشت: ما در وزارت کشور که به‌دنبال برگزاری نشست‌های استانداران در مناطق بودیم نیاز به این تقسیم‌بندی داشتیم.



وی افزود: ما هیچ تعرضی به قانون تقسیمات کشوری نداشته‌ایم و کاملاً هم می‌دانیم که برای این کار نیاز به اصلاح قانون داریم و ما هیچ‌گاه هدفمان از این طرح تقسیم استان‌ها در کشور نبوده، بلکه برای پیشبرد اهداف وزارت کشور این کار را انجام دادیم.



تسنیم نوشت: معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزیر کشور با بیان اینکه برخی برداشت نادرستی از این تقسیم‌بندی داشته‌اند، گفت: ما دو کارگروه را در وزارت کشور تشکیل داده‌ایم که یک کارگروه منطقه‌ای و دیگری کارگروه تخصصی است.



ناصریان ادامه داد: نشست‌های استانداران در سطوح مختلف در قالب کارگروه منطقه‌ای صورت می‌گیرد که ما برای ایجاد هم‌افزایی، انتقال تجربه‌ها، تبادل اطلاعات و توسعه منطقه‌ای اقدام به تقسیم‌بندی مناطق کردیم. بنابراین هیچ تعرضی به قانون تقسیمات کشوری نداشته‌ و نخواهیم داشت و هیچ برنامه‌ای هم در این زمینه نداریم و همان‌گونه که گفته شد هدف ما پیشبرد اهداف دستگاه‌های اجرایی و وزارت کشور بوده است، به‌عنوان مثال پیام نور برای پیشبرد اهداف خود در درون خود استان‌ها را به ده منطقه تقسیم کرده و یا اینکه دستگاه نظارتی برای نیل به اهداف همین کار را انجام داده است.



وی همچنین در پاسخ به این پرسش که اخیراً در نشست خبری رئیس‌جمهور از روند تغییر فرمانداران در سطح کشور انتقاد شد و آیا فرمانداران کشور با رویکرد دولت و وزارت کشور همسو نیستند، گفت: ما در موضوع فرمانداران بر اساس برنامه پیش می‌رویم و هم‌اکنون از بین 430 فرماندار 340 فرماندار را تعیین تکلیف کرده‌ایم.



به‌گفته وی، تعیین تکلیف فرمانداران به‌معنای عزل آنها نبوده و ممکن است آنها در سطوح دیگری به کار گرفته شده باشند که البته فرمانداران جزو مدیران حرفه‌ای حاکمیتی محسوب می‌شوند و نقش حساسی دارند.

۱۳۹۳/۴/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...