نسخه چاپی

تروریست‌ها هزاران عراقی را اعدام كرده‌اند

نماینده ویژه دبیر كل سازمان ملل در عراق گفت: بر اساس گزارش های دریافتی تروریست‌های موسوم به دولت اسلامی عراق و شام و دیگر گروه های مسلح هزاران مسلمان شیعه، الشبك، ایزیدی، مسیحی و تركمن را در استان نینوا اعدام كرده‌اند.

به گزارش نما، از پایگاه النهرین نوشت: منابع عراقی اعلام کردند که تروریست های وابسته به دولت اسلامی عراق و شام اقدام به قطع دستان دو کودکان زیر 12 سال در موصل و قتل مادر یکی از آنها پس از اعتراض به این اقدام کردند.

این منابع بیان کردند: قطع دستان این دو کودک در منطقه الصحه رخ داده است و هنگامی که مادر یکی از این دو کودک در اعتراض گفت: آیا از خدا نمی ترسید. بلافاصله یکی از تروریست های داعش وی را کشت.

از سوی دیگر نیکلای ملادینف نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در عراق گفت: بر اساس گزارش های دریافتی تروریست های موسوم به دولت اسلامی عراق و شام و دیگر گروه های مسلح هزاران مسلمان شیعه، الشبک، ایزیدی، مسیحی و ترکمن در استان نینوی را اعدام کرده اند.

وی افزود: دفتر حقوق بشر وابسته به سازمان ملل همه موارد نقض حقوق بشر را ثبت می کند و درباره اعدام های جمعی و آدم ربایی تحقیق می کند.هزاران نفر از نینوا به ویژه مناطق قرقوش، تلعفر، قره تپه و الحمدانیه از خانه و کاشانه خود فرار کرده اند.

میلادینف تصریح کرد: کشتار غیر نظامیان باید متوقف شود و اقدامات فوری برای تامین حمایت همه عراقی‌ها از خشونت صورت گیرد به ویژه که برخی از جنایت ضد بشری است.

همزمان حامد الخضری عضو ائتلاف الموطن اعلام کرد: ائتلاف المواطن در اولین جلسه پارلمان که به درخواست رئیس جمهور تشکیل خواهد شد و مرجعیت بر آن اصرار دارد، حضور خواهد یافت.

وی از نمایندگان پارلمان جدید عراق خواست که از تجربه‌های مثبت و منفی دوره‌های قبل نهایت استفاده را ببرند تا در دوره آنها قوانین مهمی مانند نفت و گاز و احزاب وضع شود.
منبع: تسنیم

۱۳۹۳/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...