نسخه چاپی

ارتش عراق زادگاه صدام را پس گرفت

نیروهای عراقی در جنگ با داعش دست بالا را گرفته و اكنون از حمایت قبایل برخوردارند

رسانه‌های دولتی عراق و رهبر یکی از قبایل محلی در نزدیکی شهر تکریت اعلام کردند که نیروهای امنیتی عراق طی عملیاتی، توانستند شهر تکریت را مجددا به کنترل خود درآورند.
شیخ خمیس الجبوری، رهبر یکی از قبایل مهم در شهر تکریت به شبکه سی.ان.ان گفت: نیروهای امنیتی عراق با حمایت نیروهای ویژه و گروهی از مبارزان متعلق به قبایل محلی وارد این شهر شده و کنترل آن را به دست گرفتند.

وی اظهار داشت که تروریست‌های گروه داعش در پی این حملات به سمت استان‌های کرکوک و نینوا عقب نشینی کردند.

شبکه دولتی عراقیه همچنین گزارش داد که ارتش و داوطلبان مردمی عراق به پاکسازی شبه‌نظامیان داعش از شهر تکریت که زادگاه صدام بوده، پرداخته‌اند.

براساس گزارش این شبکه، نیروهای ارتش عراق مجهز به تانک و با پشتیبانی نیروی هوایی از چهار مسیر به سمت این شهر پیشروی کردند.

صباح نعمان، یک سخنگوی واحد ضدتروریسم ارتش عراق به شبکه عراقیه گفت که در عملیات وسیعی که برای باز پس گیری تکریت آغاز شد، 120 تروریست کشته و 20 خودرو نیز منهدم شد.

وی گفت: ما اکنون مشغول پاکسازی خانه‌ها و خنثی سازی خودروهای بمبگذاری شده در مسیرهای منتهی به تکریت هستیم.

الجبوری اظهار داشت: هنگامی که شبه‌نظامیان داعش به شهر تکریت وارد شدند به دزدی بانک‌ها و اعدام‌های دسته‌جمعی پرداخته و اقتصاد محلی را به بن‌بست کشاندند. بنابراین رهبران قبایل برای مقابله با آنها به نیروهای امنیتی عراق در خارج این شهر کمک کردند.

وی تاکید کرد که رهبران قبایل اطلاعات خود درباره شهر و همچنین مسیرها و مواضع داعش را به آنها منتقل کردند.

یک مقام بلندپایه ارتش عراق اظهار داشت که نیروهای هوایی این کشور همچنین مواضع تروریست‌ها در شمال شهر موصل را با حملات هوایی هدف قرار دادند.

این مقام که نام خود را فاش نساخت، تاکید کرد که این حملات از طریق جنگنده‌های عراقی که مجهز به موشک‌های هل‌فایر بودند، انجام شد.

همچنین ژنرال قاسم عطا، سخنگوی ارتش عراق نیز در کنفرانس خبری خود گفت که نیروهای عراقی در جنگ با داعش دست بالا را گرفته و اکنون از حمایت قبایل برخوردارند.

وی اظهار داشت: ما در همه درگیری‌های خود مشغول پیشروی هستیم.

۱۳۹۳/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...