نسخه چاپی

بازخوانی‌آرای‌اصلاح‌طلبان‌فتنه‌گردرانتخابات

اصلاح طلبان و بالاخص مشاركتی‌ها باید تصور كاذب داشتن ضریب نفوذ بالای اجتماعی را كه پس از انتخابات 92 در مخیله‌ شان شكل گرفته است، امحا كنند، چراكه آن‌ها با این تصور آمیخته با اوهام شروع به نسخه نویسی و ارائه راهكار و بعضا تعیین تكلیف برای دولت یازدهم كرده‌اند

با گذشت یک سال از انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و خلق حماسه سیاسی، اعضای یک حزب منحله با مصادره انتخابات، در جراید و مطبوعات متوهم تحت لوای خود از محبوبیت و مقبولیت در بدنه و گرانیگاه اجتماع سخن می‌گویند و نیروهای انقلاب را متهم به افراطی‌گری می‌کنند و تعجب برانگیز آنکه از دوستان و همقطاران فراری و التجاء یافته به دامن بیگانگان خود برای بازگشت به میهن دعوت به عمل می‌آورند.
مشارکت حزب منحله‌ای است که از منظر وزارت کشور و کمیسیون ماده 10(مراجع قانونی رسیدگی به امور احزاب و تشکل‌های سیاسی) وجود خارجی ندارد، اما اعضاء این حزب منحله پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته باز هم به میدان تبلیغات سیاسی بازگشتند و ضمن مصادره پیروزی شکننده این انتخابات، نیروهای انقلاب را آماج هجمه‌های رسانه‌ای قرار دادند و به غسل تعمید اقدامات هنجارشکنانه گذشته خود پرداختند.

یک نمونه از مواضع قابل تامل مشارکتی‌های افراطی که پس از انتخابات سال گذشته اتخاذ شد، به اظهارات محمد رضا خاتمی در مصاحبه با روزنامه اعتماد در آذر 92 بازمی گردد، وی که روزگاری نه چندان دور ردای دبیرکلی حزب منحله مشارکت را برتن داشت در مصاحبه با روزنامه اعتماد بدون اشاره به آسیب‌هایی که در اثر قانونشکنی بازندگان انتخابات 88 به ملت و حاکمیت رسید با گرفتن ژستی حق به جانب و طلبکارانه گفت: "از طلب 88 گذشتیم"!



اما اصلاح طلبان افراطی به طور عام و مشارکتی‌ها به طور خاص در تکمیل پروژه القاء محبوبیت و مقبولیت خود، با ارسال پالس‌هایی برای دوستان و هم قطاران خارج نشین خائن به ایران خود، آن‌ها را دعوت به بازگشت به وطن می‌کنند.

"ابراهیم نبوی" هزل نویس اصلاح طلب که چند سالی است در بلژیک سکنی گزیده و به پادوی رسانه‌ای اپوزیسیون تبدیل شده است در مهر ماه سال گذشته بحث بازگشت خود به ایران را مطرح کرد و از سایر همفکران و همقطارانش برای بازگشت به میهن دعوت به عمل آورد.



دعوت اعضاء حزب منحله مشارکت و سایر اصلاح طلبان از همفکران خود برای بازگشت به ایران در حالی است که بنا به اضهارات صریح مقامات عالی رتبه قضایی کشور، این افراد به دلیل اقدامات هنجار شکنانه و قانونشکنانه خود در جریان فتنه 88 در صورت بازگشت به ایران از سوی دستگاه قضا برای رسیدگی به پرونده تخلفاتشان احضار خواهند شد و با کیفرخواست دادستانی مواجه خواهند شد.

"آیت الله آملی لاریجانی" رییس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی در تارخ 2 مرداد 1392 در حالی که بحث بازگشت فتنه گران فراری به کشور ترجیع بند اظهارات برخی اصلاح طلبان شده بود، با صراحت و قاطعیت از برخورد با فتنه گران سخن گفت و اظهار داشت:"در این مدت اخیر کسانی که اهل فتنه سال 88 و در جریان اصلاحات قائل به سکولاریزه شدن کشور و سیاست بودند و راه امام (ره) را بر نمی‌تافتند دوباره سر برآورده‌اند و گویی افعی جانشان گرما خورده است و به جنبش افتاده‌اند اما اشتباه می‌کنند چرا که امت تفکرات این گروه را برنمی‌تابد و تعرّب بعد از هجرت در ایران اسلامی ما جایی ندارد".

اما مشارکتی‌هایی که این روزها از مقبولیت و مشروعیت خود در بدنه اجتماعی سخن می‌گویند، بد نیست به بازخوانی انتخابات دومین دوره شوراها نیز بپردازند، انتخاباتی که به زعم آن‌ها دموکراتیک ترین انتخابات برگزارشده از زمان مشروطه در ایران بود و از قضا با نه قاطع مردم به اصلاح طلبان افراطی به طور عام و مشارکتی‌ها به طور خاص همراه شد.

شکست سنگین حزب منحله مشارکت(نماینده تام اصلاح طلبان) در انتخابات دومین دوره شوراها در سال 81 در شرایطی رقم خورد که دولت و مجلس در قبضه افراطیون مشارکتی و مجاهدین انقلاب بود و اعضای این تشکل‌ها برای سوء استفاده از منابع و امکانات عمومی و دولتی جهت جلب نظر رای دهندگان با هیچ مانعی مواجه نبودند، به گونه‌ای که در این انتخابات، اصلاح طلبان افراطی هزینه‌های هنگفتی را از بیت المال جهت تبلیغات برای خود صرف کردند.

از سویی دیگر در انتخابات شوراهای دوم، اصلاح طلبان سازوکاری را طراحی کرده بودند تا با حذف نظارت استصوابی شورای نگهبان، زمینه برای کاندیدا شدن چهره‌های منتسب به تشکل‌های غیرقانونی و معاند نظیر نهضت آزادی فراهم شود و مشارکتی‌ها بتوانند در پوشش تکثر و تنوع نامزدها، افراد وابسته به خود را روانه شوراهای شهری کنند.

مقام معظم رهبری که در جریان برگزاری انتخابات دومین دوره شوراها در 9 اسفند 1381 به منطقه کنارک از توابع شهرستان چابهار سفر کرده بودند، ضمن حضور در یکی از شعب اخذ رای به منع قانونی رای دادن افراد غیربومی در شهرهای کمتر از یکصدهزار نفر اشاره کردند و گفتند: "برخی گزارش‌ها حاکی است در برخی از جاها در تشخیص صلاحیت‌ها کوتاهی شده است که در این زمینه تحقیق خواهد شد و اگر افرادی نابجا و بر خلاف مقررات به انتخابات راه یافته باشند، انتخابات آنها اعتبار نخواهد داشت؛ چرا که در همه مراحل انتخابات، باید معیارها و ضوابط منطبق بر مبنای جمهوری اسلامی ایران رعایت شود".

بسیاری از ناظران و تحلیلگران سیاسی سفر مقام معظم رهبری به شهرستان چابهار در جریان انتخابات دوم شوراها و رای ندادن ایشان را ناشی از نارضایتی معظم له از عملکرد و کشمکش‌های سیاسی در اولین دوره شوراها و نحوه تایید صلاحیت‌ها توسط وزارت کشور دولت اصلاحات در دوره دوم شوراها قلمداد کردند.

اما در اردوگاه اصلاح طلبان، اعضا شاخص حزب منحله مشارکت که در آستانه انتخابات دومین دوره شوراها در سال 81 با تفخر و تفرعن از پیروزی قطعی در این انتخابات سخن می‌گفتند، پس از اعلام نتایج دچار سرخوردگی و انزوا سیاسی شدند و با دهن کجی به آرای مردم بجای اصلاح رفتار ساختارشکنانه خود بر میزان کنش‌های افراط گرایانه افزودند.

نگاهی به آرای ماخوذ از سوی اعضای حزب منحله مشارکت در جریان انتخابات دومین دوره شوراها که به زعم خودشان دموکراتیک‌ترین و آزاد ترین انتخابات از مشروطه تا به حال بود، عمق پایگاه اجتماعی جریان به اصطلاح تحول خواه را در دوره سیطره گفتمان اصلاح طلبی به خوبی عیان می‌سازد.

"مصطفی تاجزاده" عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت که به دلیل سابقه احراز پست مدیریتی در وزارت کشور، اصلاح طلبان امید زیادی به رای آوری او در جریان انتخابات شورای دوم داشتند تنها موفق به کسب 66196 رای شد. تاجزاده که از نقش آفرینان اصلی فتنه 88 بود در خرداد 89 با رای دادگاه به تحمل چهار سال حبس محکوم شد.



فریبا داوودی مهاجر که این روزها در رسانه‌های معاند و اپوزیسیون برای خوشخدمتی به بیگانگان کلکسیونی از اعمال و اقوال مغایر با شرع و عرف از کشف حجاب تا همدردی با همجنسگرایان را ابراز می‌دارد، یکی دیگر از ناکامان مشارکتی انتخابات دوره دوم شوراها بود که تنها 32867 رای را به نام خود ثبت کرد.



ابراهیم اصغرزاده از دیگر چهره‌های منتسب به اصلاح طلبان است که علیرغم حضور در دور اول شورای شهر تهران در دور دوم با بی‌اقبالی رای دهندگان تهرانی مواجه شد و تنها 45519 رای را کسب کرد. اصغرزاده که به طرح نظریه‌های پوچ سیاسی شهره است، در دوره رواج تزهای منورالفکرانه از سوی اصلاح طلبان طی اظهاراتی سخیف از امکان تظاهرات علیه خدا هم سخن گفته بود!



نیک آهنگ کوثر کاریکاتوریست جنجالی نشریات زنجیره‌ای اصلاح طلب که این روزها سایت معاند خودنویس را مدیریت می‌کند، از دیگر کاندیداهای دوره دوم شوراها بود که با نه مردم تهران مواجه شد، نامبرده در رقابتی تنگاتگ با آرای باطله5637 رای را اخذ کرد.

یکی دیگر از منتسبین به اصلاح طلبان که در انتخابات دوم شوراها با آرایی اندک (9239 رای) مواجه شد، امیر خرم نام دارد، وی که سابقه عضویت در شورای مرکزی جریان معاند نهضت آزادی را دارد از آشوبگران فتنه 88 محسوب می‌شود که در حرمت‌شکنی عاشورای 88 شرکت داشت.

علیرضا رجایی فعال سیاسی ملی- مذهبی را باید از دیگر نامزدهای اصلاح طلبان در انتخابات دومین دوره شوراها دانست، که نتوانست آرای مردم تهران را برای تصدی کرسی شورای شهر اخذ کند و تنها با 36078 رای پازل شکست انتخاباتی سنگین هم‌طیفانش را تکمیل کرد. گفتنی است رجایی که در فتنه 88 به همراه سایر دوستان ملی – مذهبی‌اش به کمک اصلاح طلبان تندرو آمده بود،‌ در سال 90 به دلیل ارتکاب جرایم امنیتی و تبلیغ علیه نظام محاکمه شد.



هنگامه شهیدی روزنامه نگار و فعال به اصطلاح حقوق بشری است که در انتخابات دوم شوراها در لیست انتخاباتی کارگزاران قرار گرفته بود و تنها توانست 16584 رای را به سبد اصلاح طلبان بریزد. شهیدی که در انتخابات نهم ریاست جمهوری مشاور یکی از کاندیداهای شکست خورده بود، در تیر 88 به جرم شرکت در اجتماعات غیرقانونی و اخلال در نظم عمومی بازداشت شد و با قرار مجرمیت دادگاه مواجه شد.

حمزه کرمی از دیگر منتسبین به اصلاح طلبان است که در انتخابات دوم شوراها با بی‌اقبالی مردم تهران مواجه شد و تنها 13664 رای را کسب کرد. کرمی هم مانند سایر همقطارانش در فتنه 88 حضوری فعالانه داشت و با مدیریت سایت جمهوریت نقش غیرقابل انکاری در القای دروغ تقلب و تهییج در جهت آشوب افکنی داشت.



از دیگر چهره‌های منتسب به اصلاح طلبان که در انتخابات دوم شوراها با بی‌اقبالی مردم مواجه شدند می‌توان به محسن سرخو با 9489 رای، محمود علیزاده طباطبایی با 20981 رای و ابوالقاسم آشوری (معاون عمرانی وزارت کشور در دولت اصلاحات) با 51492 رای اشاره کرد.

با نگاهی به اسامی افرادی که در انتخابات دومین دوره شوراها در سال 81 به نمایندگی از تشکل‌های اصلاح طلب نامزد شده بودند و اتفاقا با شکست سنگین و به اصطلاح نه مردم مواجه شدند، درمی‌یابیم که اکثر این افراد همان‌هایی هستند که در فتنه 88 با اقوال و اعمال هنجارشکنانه خود آب به آسیاب دشمن ریختند و کاری کردند که نتانیاهو قند در دلش آب شود و آن ها(فتنه گران) را پیاده نظام رژیم صهیونیستی بداند. این افراد در حال حاضر یا در زندان دوران محکومیت قانونی خود را طی می‌کنند و یا به دامان سرویس‌ها و شبکه‌های جاسوسی و رسانه‌ای معاند و اپوزیسیون پناهنده شده‌اند.

البته مردم هوشیار در بزنگاه‌های گوناگون جواب تندروی‌ها و ساختارشکنی‌های جریان فوق الذکر را داده‌اند، انتخابات سال 88 و حماسه عظیم 9 دی، دو نمونه از حضور آگاهانه مردم برای مخالفت با جریانی بود که انحصارطلبی، حریف زدایی و ساختارشکنی را سرلوحه مرامنامه سیاسی خود قرار داده بود.

بنابراین، اصلاح طلبان و بالاخص مشارکتی‌ها باید تصور کاذب داشتن ضریب نفوذ بالای اجتماعی را که پس از انتخابات 92 در مخیله‌ شان شکل گرفته است، امحا کنند، چراکه آن‌ها با این تصور آمیخته با اوهام شروع به نسخه نویسی و ارائه راهکار و بعضا تعیین تکلیف برای دولت یازدهم کرده‌اند، که نمونه تلویحی و غیرمستقیم این امر را می توان در مصاحبه اخیر سعید حجاریان (از اعضای حزب منحله مشارکت) با ماهنامه اندیشه پویا به وضوح مشاهده کرد.

گفتنی است حجاریان در مصاحبه با ماهنامه اندیشه پویا، راه بقای تفکر حاکم بر دولت را تجدیدنظر مداوم و بالابردن قدرت خودانتقادی رئیس جمهور دانسته بود و ضمن متفاوت دانستن مدل تفکری خود با رئیس جمهور، پایه اصلاحات مدنظر روحانی را فاقد بنیه دموکراسی خواهی ارزیابی کرده بود.

۱۳۹۳/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...