نسخه چاپی

تكفیر شیعیان در كتاب‌های وزارت‌‎دفاع بحرین

اداره ارشاد دینی وابسته به وزارت دفاع بحرین در راستای تشدید اختلاف بین شیعه و سنی این كشور، كتاب‌هایی را منتشر كرده كه در آن مطالبی تكفیری و توهین آمیز علیه شیعیان این كشور مطرح شده است.

به گزارش نما، کتاب «نور سنت و تاریکی‌های بدعت در کتاب و سنت» نوشته فردی به نام «سعید القحطانی»، شیعیان را به خاطر اعتقاداتشان مانند زیارت اهل قبور و ضریح رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) در عربستان، عراق و ایران کافر دانسته است.

بر اساس این گزارش، در کتاب «نور سنت و تاریکی‌های بدعت در کتاب و سنت»، شیعیان به عنوان رافضی، بدعت گذار و از فرقه‌های گمراه معرفی شده‌ و فرقه‌های اسماعیلیه، النصیریه، دروز به همراه چند فرقه دیگر نیز به عنوان بخشی از شیعیان معرفی شده‌اند.

این کتاب که در بین نیروهای وزارت دفاع رژیم آل خلیفه توزیع شده است، جشن‌ها و مراسم شیعیان و برخی فرقه‌های دینی برای میلاد رسول اکرم (ص) و همچنین جشن گرفتن در مناسبت عروج پیامبر اکرم (ص) و جشن نیمه شعبان را مشابه اعیاد یهودیان و مسیحیان دانسته است.

اداره ارشاد وزارت دفاع همچنین با هزینه خود کتاب دیگری را نیز از همین نویسنده با عنوان «نور توحید و ظلمت‌های شرک در پرتو کتاب و سنت» چاپ کرده که حاوی مطالب تکفیر آمیز است و میان نیروهای وزارت دفاع توزیع شده است.

بر اساس گزارش کمیته مستقل، ارتش بحرین که در آن شیعیان حضور ندارند در انهدام 38 مسجد شیعیان و نوشتن عبارات توهین آمیز در داخل برخی مساجد دست داشته است. عناصر برخی سازمان‌ها و نهادهای امنیتی رژیم آل خلیفه نیز در سه سال گذشته در حمله به مراسم دینی مردم بحرین دست داشته‌اند.
منبع: العالم

۱۳۹۳/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...