نسخه چاپی

ستارگان نوظهور مرحله گروهی جام‌جهانی

بازیكنان مستعدی در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ ظهور كردند كه در كنار نخبگان همیشگی فوتبال حرفی برای گفتن دارند.

نظم کهن قطعا درجام جهانی ۲۰۱۴ سرنگون شد. اسپانیا به همراه دیگر همتایان برجسته اروپایی اش نظیر انگلستان، ایتالیا وپرتغال همگی بعد از مرحله گروهی در راه بازگشت به خانه هایشان هستند.

مرحله آغازین این مسابقات با فوتبال تهاجمی مثبت با تاکید بر شناخت نقاط قوت دیگر تیم ها شناخته شده است. همانطور که ژاوی ، وین رونی ، ماریو بالوتلی و کریستیانو رونالدو موفق به نشان دادن چهره درخشانی از خود نشدند، اما نسل جدیدی از بازیکنان تاثیرگذار به جهانیان معرفی شد.

در حالی که نام هایی مانند لیونل مسی و توماس مولر بارها شنیده شد ، فضا برای حضور برخی بازیکنان کمتر معروف به کانون توجه ها نیز باز شد.

**اسلام سلیمانی

او بهترین بازیکن الجزایر در جام جهانی است و در اولین دیدار این تیم برابر بلژیک که با شکست مواجه بود، حضور بی نظیری داشت . تیم او با یک پیروزی چهار بر دو برابر کره جنوبی و مساوی یک بر یک برابر روسیه جای خود را در بین ۱۶تیم صعود کننده باز کرد.

سلیمانی بازیکن کلیدی تیم الجزایر در دو بازی مرحله گروهی این تیم بود. این مهاجم تیم اسپورتینگ سی پی در زمان های حیاتی گل های بزرگی را برای این تیم افریقای شمالی به ثمر رساند که از آن جمله می توان به گل مساوی مقابل روسیه ، فراهم کردن شرایط رسیدن به گل در بازی مقابل کره اشاره کرد .

او به خاطربازی خوبش در هر یک از این مسابقه ها بهترین بازیکن شناخته شد.ممکن است که وی دراین دوره ازجام جهانی جایزه کفش طلایی راکسب نکند اما مهاجمانی با عملکردمانند اورا نیز کمتر شاهد بودیم.

الجزایر کار سختی در دور بعد برای بازی مقابل المان دارد اما از انجا که نشانه هایی از آسیب پذیری در دفاع ژرمن ها مشاهده شد مهاجمی مانند سلیمانی می تواند نقش مهمی را در موفقیت تیمش داشته باشد.

**ممفیس دیپی

ممکن است هلندی ها امسال فوتبال به معنای مطلق بازی نکرده باشند، اما شیوه جدید ۵ -۳ - ۲ آنها رقیبان را به شیوه های جدیدی مورد ارزیابی قرار داد. رابین فان پرسی و آرین روبن برای توانایی هایشان در خلق فرصت به درستی مورد ستایش قرار گرفتند اما ممفیس دیپی بازیکن جایگزین تاثیرگذار این مسابقات بود.

پس ازاین که فان پرسی و روبن دفاع را نرم کردند . لوئیس ونگال ، این بازیکن باشگاه پی اس وی را از روی نیمکت ذخیره به میدان خواند.

این بازیکن جوان در مقابل استرالیا تصمیم به یک بازی غرنده گرفت و با یک پایان رعدآسا به عنوان جوانترین هلندی که تا کنون در فینال جام جهانی گلزده شناخته شد.

فان پرسی و روبن مدافعان را دوانده و سرگرم می کردند و ممفیس اماده می امد و کار را تمام می کرد.

**خوزه خوان وازکوئز

این بازیکن میانی سهم بزرگی در راهیابی سریع تیمش به دور دوم مسابقات جام جهانی داشت . دو سال قبل او هنوز در لیگ مکزیک توپ می زد.

تیم مکزیک بدون وازکوئز که در مرحله گروهی در بازی مقابل کرواسی و مکزیک دومین کارت زرد را گرفت خود را برای دور دوم آماده می کند.

مصدومیت ال تری در استانه مسابقات فرصت را برای درخشش این بازیکن ۲۶ ساله در تیم بوجود آورد.

او برتری خود را در بازی مقابل کامرون به تیم حریف دیکته کرد و در مساوی تاریخی صفر صفر برابر برزیل و پیروزی سه بر یک برابر کرواسی با پاسهای درخشان و تکلهای ببرآسا توانمندی خود را به اثبات رساند . به نظر نمی رسد که مکزیک بدون او بتواند از این مرحله فراتر برود.

**جوئل کمپبل

این بازیکن ۲۱ساله تیم کاستاریکا و هم تیمی هایش در پیروزی سه بر یک مقابل اروگوئه شگفتی ساز شدند . بازی که وی یک گل را در آن به ثمر رساند و در به ثمر رساندن گل دوم نیز کمک کرد. هیچ بازیکنی در سه دیدار اروگوئه مقابل تیمهای حریف به اندازه او، آنها را به زحمت نیانداخته بود.

او مقابل ایتالیا نیز بازی درخشانی داشت و یک پنالتی از جورجیو کلینی دریافت کرد. گل برایان روئیز نتیجه بازی را به نفع کاستاریکا کرد و این تیم بعنوان یکی از سه تیم حوزه کونکاکاف که به جمع ۱۶ تیم راه یافته به دور بعد پیوست تاریخ ساز شد.

این نخستین حضور تیم کاستاریکا در این مرحله بعد از سال ۱۹۹۰ بود . تعداد زیادی بازیکن مستعد درتیمی که خورخه لوئیز پینتو سازماندهی کرده وجود دارد که کاپیتان روئیز و کمپبل درمرکز آن قرار دارند.بااین دو بازیکن اماده و آتشین کاستاریکا حتی شانس غلبه بر یونان را دارد.

** اوگنیو مانوجنیو منا

این بازیکن ۲۵ ساله باشگاه سانتوس در جام جهانی در یک زمین آشنا بازی می کند و می تواند ادعا کند که دربین بهترین بازیکنان دفاع چپ میدان در مسابقات برزیل نقش آفرینی کرده است.

وی همانند الکسیس سانچز یاآرتور ویدال نقش کلیدی درسیستم تیم شیلی دارد . انرژی اش به او اجازه می دهد در طول ۹۰ دقیقه بازی در سمت چپ میدان دوندگی کند و همیشه حاضر است که زمان نیاز شیلی به باز کردن بازی در سمت چپ میدان به میدان بیاید.

وی به لحاظ تاکتیکی دقیق است و زمانی که سامپولی شیوه بازی را به ۳- ۵- ۲ تغییر می دهد نیز قادر به مطابقت دادن خود است.

تیم شیلی ( لاروجا) با حذف اسپانیا تاریخ ساز شد و منا در این موفقیت نقش مهمی داشت.وی همچنین در بازی افتتاحیه تیمش برابر استرالیا نقش موثری ایفا کرد.

منبع: سایت گل

۱۳۹۳/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...