نسخه چاپی

برگزاری مذاكرات 20 روزه ایران و 1+5 در وین

معاون وزیر امور خاجه كشورمان گفت: مذاكرات ایران و 1+5، از 11تا 29 تیرماه در وین ادامه خواهد داشت.

معاون وزیر امور خاجه کشورمان گفت: مذاکرات ایران و 1+5، از 11تا 29 تیرماه در وین ادامه خواهد داشت.

سید عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایرانی در مورد این دور از مذاکرات ایران و 1+5 در وین اظهار داشت: مذاکرات این دور ایران و 1+5، از چهارشنبه، 11 تیر آغاز، و تا 29 تیرماه ادامه خواهد داشت که 20 روز طول خواهد کشید.

وی تصریح کرد: از ابتدای مذاکرات ایران و 1+5 در وین، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حضور خواهند داشت.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان تاکید کرد: ما در این دور از مذاکرات در مورد توافق نهایی بحث و گفتگو خواهیم کرد و امیدواریم مذاکرات در این مرحله به نتیجه نهایی برسد، البته اگر به نتیجه نرسیم، بستگی به شرایط آن موقع دارد و در مورد آن تصمیم گیری خواهیم کرد.

این درحالی است که محمدجواد ظریف در پنجمین دور مذاکرات در وین اظهار داشت: هنوز نمی‌توانیم بگوییم متن مشترکی وجود دارد. در بعضی موارد ممکن است روی قسمت‌هایی از متن توافق وجود داشته باشد، اما در بسیاری از موارد، اختلاف نظر هم در مورد محتوا و هم در مورد نحوه نگارش وجود دارد.

همچنین یک مقام ارشد تیم مذاکره کننده آمریکا ضمن تشریح دور اخیر گفتگوها در وین،گفت: تا دور جدید مذاکرات، دو طرف فاصله‎ای که باید طی شود تا به نتیجه رسید، را درک نمی‎کردند اما حال این واقع بینی بوجود آورده است و به دنبال یافتن راه برای طی آن هستند.

براساس این گزارش، پنجمین دور مذاکرات رسمی ایران و 1+5 عصر جمعه، 30 خرداد ماه و بعد از پنج روز پایان یافت و قرار شد تا ایران و 1+5 از 11 تیرماه مذاکرات خود را در مرحله نهایی آغاز کنند.

در واقع مذاکرات وین 5 نشان داد که روند مذاکرات هسته ای ایران و 1+5، در مسیر واقع بینی قرار گرفته است و دو طرف برای حصول توافق و نگارش متن نهایی جدی هستند و شرایط برای نگارش متن توافقنامه نهایی در وین6 فراهم شده است

۱۳۹۳/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...