نسخه چاپی

قدردانی اسد از مواضع روسیه در حمایت از مردم سوریه

بشار اسد در دیدار با معاون وزیر خارجه روسیه با قدردانی از نقش مسكو در پشتیبانی از مردم سوریه اعلام كرد كه خطرات روز افزون تروریسم ایجاب می‌كند كه تشریك مساعی از سوی تمامی كشورها برای مقابله با آن صورت بگیرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در دیدار با سرگئی ریابکف، معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که کشورش تمایل دارد هماهنگی‌ها و رایزنی‌ها با روسیه ادامه داشته باشد که این مساله در راستای تحقق منافع ملت‌های منطقه و جهان است.

اسد با قدردانی از مواضع مسکو و پشتیبانی از مردم سوریه اظهار کرد: سیاست‌های روسیه که در حمایت از حاکمیت و استقلال کشورها و حق ملت‌ها در تعیین سرنوشتشان است باعث تحکیم نقش روسیه در عرصه بین‌الملل شده است.

رئیس جمهوری سوریه با تاکید بر اینکه خطرات روز افزون تروریسم و رادیکالیسم در منطقه در امنیت و ثبات منطقه‌ای و جهانی تاثیر می‌گذارد گفت: این خطرات ایجاب می‌کند که تلاش‌های جدی از سوی تمامی کشورها برای مقابله با این مسائل از طریق تمامی راه‌های ممکن صورت گیرد.

در همین راستا ریابکف نیز به اسد به مناسبت پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری سوریه تبریک گفته و عنوان داشت: این انتخابات نشان داد که مردم سوریه به حاکمیت خود پایبند بوده و با مداخله خارجی در امور داخلی کشور خود مخالف هستند و سوری‌ها پشت بشار اسد ایستاده و از سیاست‌های وی حمایت می‌کنند.

وی افزود: مواضع ثابت روسیه در همکاری با سوریه به عنوان یک دوست و شریک با هدف برقراری امنیت و ثبات در منطقه است.

این مقام روسی به تلاش‌های گسترده سوریه برای رهایی از سلاح‌های شیمیایی اشاره کرده و عنوان داشت: علی‌رغم تمام شرایط دشواری که دمشق با آن مواجه بود و در عین حال با تروریسم مبارزه می‌کند اما توانست به تعهدات خود در خصوص امحای سلاح‌های شیمیایی عمل کند و این مساله مسئولیت پذیری و ثبات دولت سوریه و صادقانه بودن مواضع این کشور در اجرای تعهدات خود را نشان می‌دهد.

۱۳۹۳/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...