نسخه چاپی

از "هوافروشی" در پایتخت جلوگیری می‌كنیم

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاكید بر جلوگیری از هوافروشی و تخریب باغات در پایتخت، گفت: گزارشی در مورد تغییر كاربری اراضی در شمال كشور تهیه شده است و طرح ویژه‌ای در این خصوص داریم.

به گزارش نما، پیروز حناچی در خصوص هوافروشی در پایتخت با شیوه "اضافه اشکوب"، اظهار داشت: به دلیل اینکه این طرح با اهداف بالادستی قانون و ماهیت قانون منافات دارد، شورای عالی از آن جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه ما حتما به موضوع فروش تراکم در طبقات وارد می شویم، بیان کرد: به طور حتم جلوی هوا فروشی در پایتخت را می‌گیریم؛ به دلیل اینکه با روح قانون و طرح جامع شهر مغایرت دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه از تخریب باغ‌ها در اطراف و به خصوص شمال تهران جلوگیری خواهیم کرد، گفت: شهرداری هم در این خصوص حساسیت نشان داده و شورای عالی را تایید کرده است، بنابراین ما به شدت با تخریب باغ‌ها برخورد می‌کنیم.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص تغییر کاربری اراضی در شمال کشور و تصمیمات شورای عالی شهرسازی و معماری، اظهار داشت: سال گذشته گزارشی از تغییر کاربری اراضی در شمال کشور تهیه کردیم و طرح ویژه‌ای در این باره داریم.

وی با بیان اینکه در خصوص زمین‌های کشاورزی مطابق قانون حفاظت از اراضی، وزیر جهاد کشاورزی باید پیگیری کند، بیان کرد: در حریم شهرها استانداران مسئول حفاظت از اراضی هستند و شورای عالی شهرسازی و معماری هم در صورت لزوم بصورت موردی وارد می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پروژه پردیسبان استان قزوین یکی از این موارد بود که شورای عالی به آن ورود پیدا کرد و در مسیرقانونی هدایت شد و در حال حاضر هم جلوی ساخت و ساز در این منطقه گرفته شده است.
منبع: مهر

۱۳۹۳/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...