نسخه چاپی

جنگ‌قدرت «داعش» و بعثی‌ها در كركوك

مدتی است كه استان كركوك شاهد جنگ قدرت میان گروه تروریستی داعش و عناصر حزب بعث عراق است و هر یك از طرفین تلاش دارد دیگری را از عرصه اشغال اراضی عراقی بیرون براند.

به گزارش نما، فارس به نقل از رسانه‌های عربی خبر داد: به نظر می‌رسد که میزان اختلاف میان گروه تروریستی داعش و همپیمان عراقی‌اش حزب بعث عراق افزایش یافته است و کار به جایی رسیده که جنگ قدرت میان آنها آغاز شده و درگیری‌های مسلحانه برای سهم‌خواهی بیشتر ادامه دارد.

اخیرا اختلافاتی میان این دو طرف در مناطق مختلف حضور تروریست‌های داعش گزارش شده بود به طوری که روزنامه «ورلد تریبون» آمریکا به نقل از منابع عراقی نوشت که یگان‌های داعش در استان کرکوک در حال درگیری با یاران صدام بعثی هستند.

به گفته این منابع، درگیری‌های مسلحانه شدیدی میان دو طرف در جریان است و هر یک می خواهند مساحت بیشتری از کرکوک را تحت سیطره خود داشته باشند و در واقع این جنگ، جنگ قدرت است.

ژبرخی تحلیل‌گران دلیل این درگیری‌ها را اختلافات ایدئولوژیکی میان دو همپیمان می‌دانند و برای اثبات این ادعا، کشته شدن یک داعشی به دست بعثی‌ها به دلیل اعتراضش به مشروب‌خواری آنها را مثال می‌زنند اما برخی دیگر می‌گویند که مسئله ایدئولوژی نیست بلکه همه چیز به تحمیل سیطره و نفوذ بیشتر در مناطق تحت اشغال باز می‌گردد.

بر اساس این گزارش، داعشی‌ها در ۲۱ ماه جاری میلادی با عناصر ارتش بعثی نقشبندیه دست‌کم در ۳ منطقه استان کرکوک درگیر شدند. این ارتش را «عزت الدوری» معاون صدام که ۱۰ سال روابط خوبی با القاعده برقرار کرده، هدایت می‌کند.

۱۳۹۳/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...